• Happy29

Orkar man?

Jag vet inte hur länge man ska orka o hur jävla dum en kan va som stannar kvar?!

jag har 4 barn, 3 med min fd man o ett med min nya.
    Han har 3 sedan tidigare, jag blev gravid direkt vi träffades.
    Jag har aldrig gått ihop med hans barn, o alla runt omkring mig frågar o undrar hur jag orkar va i detta liv jag lever. De är som 10 barn ihop o de är uppkäftiga o lyssnar inte!!! Mina barn går inte ihop med hans barn. Jag märker att de mår dåligt av att hans barn är här, o fort hans barn ska komma blir jag som en bomb, jag blir grinig o vill bara därifrån.
    Jag älskar min man men jag vet inte hur jag ska lära mig tycka om hans barn?

• Svar på tråden Orkar man?
  • nika

Ja, du låter ju inte "happy". Och om inte du är det och dina barn inte är det känns det som det tråkiga tar ut det som skulle ha kunnat vara bra. Låter extremt jobbigt med så många barn också. Vill du leva med så många barn även om du gick bättre ihop med dem alla?

Kanske är ett sätt att klara av att tycka om hans barn mer att inte exponeras så mycket för dem. Om ni levde isär och träffades när era andra barn är hos sina andra föräldrar kanske ni hade mer ork för varandra?

• nano

Jag skulle nog säga lite som föregående, om det är ett alternativ för dig förstårs. Flytta isär så barnen slipper att slita på varandra eftersom ni är så många och träffas ändå, vet inte hur ofta det inträffar att ni har 10 barn samtidigt men när ni inte har det så kan ni ju "flytta in" hos varandra typ. Tänker jag dumt nu?

• Happy29

Ja vi har lagt upp så vi har barnen ihop på helgerna o inte på veckorna, jag byter måndagar min man fredagar vilket innebär att vi har bara vår gemensamma bebis varannan helg, dessa helger är så otroligt underbara.
    Visst har jag haft i tanke att skaffa en annan bostad o bara träffas när vi inte har barnen. Men då hänger det mkt på ekonomin för min del : /
    Hur skulle en då göra med vårt gemensamma barn, jag skulle ju vilja ha honom hos mig då mina barn är hos mig, för jag vet att hans barn för över en massa negativt.
    men.men... jag låter så grym , men svårt beskriva mina känslor. hade ni upplevt hur jag har det skulle ni förstå!

• nano

Jag tycker itne du låter det minsta grym, snarare omtänksam om barnen. Går dom itne ihopp så ska man itne tvinga dom att leva med varandra, ok för att gå i samma klass men att umgås 24-7!... *puh*

Har ju bara en liten själv så är ju långt ifrån din situation. Går det att få hjälp via BVC av nån barnspykolog för tips på hur man kan göra. Är ju inte så där jättevanligt att ha 10 barn menar jag.

• Lillstrumpa79

Oj, vad jobbigt! Vad säger mannen? Har ni tydliga regler för barnen och konsekvenser om de inte följs? Tror stora familjer har lite mer behov av struktur..?
    Är barnen så stora att ni kan diskutera och förklara för dem?
    Hoppas ni klarar ut det för fy tusan vad tufft det måste vara och jösses vad duktig du är som kämpar så!!

• Midsommartjejen

Jag lever själv i förhållande med 6 barn, 4 mina o 2 hans. Våra barn har dock gått hyfsat bra ihop. De bråkar mest syskon emellan isf. Men jag har märkt att jag o min man måste vara väldigt samspelta o ha mycket snack mellan oss för att det ska funka. Det är INTE lätt med storfamilj när man inte är barnens ursprungliga föräldrar. Våra barn är mellan 12 och 18 så de kan man ju iaf diskutera med, vet inte vad ni har för spridning på era?
    Sen undrar jag, är det bara du som far illa av det hela? Gissar att det isf är du som fått huvudansvaret för att det ska funka. Och då är det ännu svårare.
    Har tyvärr inga bra råd mer än att du och din man måste prata er samman o verkligen ta reda på vilka regler som ska gälla o sen köra på dem, mot alla barnen.
    Lycka till! För det är även kul med storfamilj!

Svar på tråden Orkar man?