• MyggaMygg

pnikångest och förlossning???

Jag har haft panikångest lite mer än 5 år och jag fick ingen panik då jag skulle få dottern för snart 4år sedan.
    Det komer gå bra för er med.
    Jag ska ha barn om 3 månader och SKA föda vaginalt om allt går bra och inga komplikationer sker.
    Och kommer en attack tänk då på att vad kan ske?
    Du kommer inte dö,bli tokig eller göra nått lustigt.
    Tänk då på att du snart kommer ha ditt barn på bröstet och det övervinner skiten (Paniken).

• MyggaMygg
    Åsabritt skrev 2009-03-10 10:07:29 följande:
    Du har så rätt så! Jag försöker tänka så faktiskt, har ju endå fått tre barn sedan tidigare så detta borde jag ju klara av! Men kaxig är jag inte...skulle det endå hända så får jag ta det då! Bra att informera personalen om att man faktiskt har panikångest, bara det gör ju att de också är förberedda på hur man reagerar (om man ens gör det!)
    Ja jag säjer det till läkarna iaf att jag har/hade det.
    Då vet dom ju aningen mer hur man kan bli men sen o andra sidan hinner nog inte kroppen med att tänka på paniken i just det skedet och skulle man det får man låta det komma och inte kämpa emot för då blir det bara värre.
  • MyggaMygg

Håller med chicopico att lustgasen e verkligen inget för en person med panik. Den ger verkligen panik hua.
    Att känna sig full,snyrrig,yr,illamående sov som viss akan göra av den är ju vissa symtom man har vid en panikatack och kan ge panik.

Svar på tråden pnikångest och förlossning???