• EXPOSED

Donera ditt hjärta

Detta är en hypotetisk fråga (bäst att vara tydlig ).

Om det vore möjligt skulle du donera ditt friska hjärta till ditt hjärtsjuka barn, och självklart så dör du på kuppen (bäst att vara tydlig )?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 20:57
    Har du fler än ett barn så får du väga för- och nackdelar med ditt val.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Donera ditt hjärta
  • Eisa

Ja jag hade inte kunnat leva med något annat val. Men jag litar inte på att mitt hjärta är tillräckligt bra för att användas av någon annan

12.34
  • VulgusProfanum

Nej hur mycket det än skulle smärta mig så skulle jag inte donera mitt hjärta.
    Jag har fler barn och de behöver sin mor. Däremot skulle jag göra allt för att mitt barn skulle få bästa tänkvärda medicinska hjälp och om möjligt ett transplantat.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • fam kaos
    VulgusProfanum skrev 2009-03-03 18:30:17 följande:
    Nej hur mycket det än skulle smärta mig så skulle jag inte donera mitt hjärta.Jag har fler barn och de behöver sin mor. Däremot skulle jag göra allt för att mitt barn skulle få bästa tänkvärda medicinska hjälp och om möjligt ett transplantat.
    Men om det inte fanns nån medicins hjälp eller möjlighet till transplantation, det var ditt hjärta eller att barnet dog, hade du verkligen kunnat se ditt barn dö då och sedan leva vidare själv?
  • VulgusProfanum
    fam kaos skrev 2009-03-03 18:38:09 följande:
    Men om det inte fanns nån medicins hjälp eller möjlighet till transplantation, det var ditt hjärta eller att barnet dog, hade du verkligen kunnat se ditt barn dö då och sedan leva vidare själv?
    Det är en svår fråga och rent hypotetisk men jag hade valt att stanna kvar för mina övriga barn. De behöver sin mor.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Mysan59

Oj vad svårt! Jag har tre vuxna barn och mitt yngsta barn är fött med hjärtfel, han är 22 år nu.

Op. när han var 6½ mån och har nu pacemaker sen några år tillbaka.

Men jaaa, hur skulle man göra om han blev sämre och skulle behöva mitt hjärta?

Det är ju två barn kvar (visserligen vuxna som sagt) men det finns också ett barnbarn och ett till på väg.

Jag vet inte ens om HAN skulle vilja att jag offrade mig för honom....

Jag har inte heller svarat ja eller nej ännu, detta var alldeles för svårt.

• Pallas

jag skulle inte heller självklart donerat mitt hjärta, så jag svarade nej.

och ja, jag hade kunnat leva med det beslutet efteråt.

• anmara

Jag har inga barn, så kan egentligen inte gå in känslan att dö för sitt barn, men rent hypotetiskt så nej, känner mig allt för egoistisk oc kär i att leva för att kunna planera min död på det viset.

• fenomena83

Fy fan va svår fråga.
    Men jag svarade nej.
    Jag har tre barn. Jag vill helt enkelt inte dö ifrån dem.
    Om en av dem är hjärtsjuk så förlorar jag och min man ett barn och de förlorar en syster/bror. Men om jag dör, så förlorar alla tre sin mamma och min man förlorar sin fru. Jag har själv förlorat min mamma i ganska låg ålder och jag VILL VERKLIGEN INTE att alla mina barn ska uppleva det.

Jag vet inte hur det känns att förlora sitt barn, tack och lov. Men jag har på känn att jag skulle kunna leva med det beslutet, frågan är om de som lever efter mig om jag donerar, kan leva med det.

• SunnyBunny

Enkelt svar för min del då jag bara har ett barn och jag skulle offra mitt liv utan och blinka för hennes skull. Så jag svara JA!!!

Svar på tråden Donera ditt hjärta