Inlägg från: Carpe diem1981 |Visa alla inlägg
  • Carpe diem1981
    HelenaMaria skrev 2009-03-06 17:11:35 följande:
    Klart man kan men om barnet har syskon så kanske man funderar en extra gång på sitt val. Man kanske vill leva vidare för sina barn?I denna tråd verkar det som att ni tycker att det är en självklar handling och ett enkelt val att ge sitt hjärta till sitt barn. Det är det inte och ingen kan i verkligheten efter en sekunds betänketid bestämma sig för detta val. Det känslomässiga valet kan vara lätt men i en reell situation så finns det andra saker att ta hänsyn till. Jag vet att jag intellektualiserar detta och det kanske är ett ovanligt grepp på FL..
    Håller med dig. Jag skulle nog starkt överväga att donera mitt hjärta till mitt barn om jag hade mer än ett barn. Finns det bara ett barn så hade jag utan tvekan gett mitt hjärta för mitt barns skull....men har man fler barn så måste man ju tänka på dessa också, deras sorg, deras smärta av att förlora sin mamma, deras vilja, med mera.....döden är ändå en naturlig del av livet även om vi alla säkert önskade att vi fick längre tid här på jorden med våra nära och kära....
  • Carpe diem1981
    Angy87 skrev 2009-03-06 20:31:34 följande:
    och ändå gör du det... jag förstår vad det är du försöker säga och det finns inget rätt eller fel som du säger. men jag personligen skulle aldrig tveka i den här frågan. jag håller med Cinza "För MIG är det värre att genomlida mitt barns död än min egen".
    Håller med dig om att det är värre att genomlida sitt barns död än sin egen...går inte att jämföra...jag hade haft en enorm sorg och saknad resten av mitt liv, men om jag har fler barn så hade jag valt att leva för dom, göra dom så lyckliga som möjligt, hjälpa dom på deras väg i livet, älska dom och aldrig aldrig glömma mitt hjärtebarn...usch..svår frågeställning detta.
  • Carpe diem1981
    Angy87 skrev 2009-03-06 22:38:45 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-06 22:32:44 följande:
    jag håller med dig om att om jag hade fler barn så skulle jag vilja finnas här för dom och mitt val hade nog varit annorlunda, men nu när jag bara har ett barn så är valet självklart.. det är som du säger en svår frågeställning..
    Absolut, ett barn är en enkel frågeställning anser jag...givetvis hade jag donerat mitt hjärta för mitt barn..jag hade inte kunnat leva vidare och må bra annars....men fler barn kräver annat tänkande....
Svar på tråden Donera ditt hjärta