• EXPOSED

Donera ditt hjärta

Detta är en hypotetisk fråga (bäst att vara tydlig ).

Om det vore möjligt skulle du donera ditt friska hjärta till ditt hjärtsjuka barn, och självklart så dör du på kuppen (bäst att vara tydlig )?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 20:57
    Har du fler än ett barn så får du väga för- och nackdelar med ditt val.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Donera ditt hjärta
  • Shorona

Ja, jag skulle offra mitt liv för mitt barn!

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • mamma2004

Det här var en svår fråga. Ja, självklart kan jag tänka mig att ge mitt liv för mitt barn. MEN jag har tre barn, skulle jag ge mitt liv för ett av mina barn så kommer jag inte finnas där för mina barn i framtiden, Hur ska jag kunna ta hand om mina barn. Tänk om de andra också behöver att jag ska ge mitt liv för dem? Och då finns jag inte där?

Ska tillägga att jag inte svarat än.. det här tål att tänkas på.

• snillis

Nej, jag tror inte det.

Har två barn och det andra barnet behöver sin mamma.
    Sedan skulle jag inte vilja lämna ett barn med en sådan tacksamhetsskuld, att veta att man fick leva på bekostnad av sin mammas liv.
    Nej, då är det bättre att livet får ha sin gång.
  • En lyckans tår i månens sken

Ja, jag har bara en son och skulle garanterat göra det.. lycklig för att han får en framtid men ledsen över att jag inte får tid att dela den med honom och se honom växa upp. Men mitt hjärta äger han redan.

• tvåtjejersmamma
    mamma2004 skrev 2009-03-02 20:44:18 följande:
    Det här var en svår fråga. Ja, självklart kan jag tänka mig att ge mitt liv för mitt barn. MEN jag har tre barn, skulle jag ge mitt liv för ett av mina barn så kommer jag inte finnas där för mina barn i framtiden, Hur ska jag kunna ta hand om mina barn. Tänk om de andra också behöver att jag ska ge mitt liv för dem? Och då finns jag inte där? Ska tillägga att jag inte svarat än.. det här tål att tänkas på.
    Precis! Så tänker jag också. Jag har två barn och om jag ger mitt liv för den ena så finns jag inte där för de andra i framtiden.

Har inte heller svarat än. Måste verkligen fundera.
  • fam kaos

För mig är valet hur enkelt osm helst, så självklart att det knappt är värt att besvaras. Jag har två barn och SJÄLVKLART ger jag mitt hjärta till nån av dem om det behövs för att det barnet ska fortsätta sitt liv.

• Pyris

Tuff fråga..
    Jag har ju 5 barn, snart 6 förhoppnignsvis, som ju behöver mig.
    Fast frågan är väl om jag faktiskt egentligen behövs för att dom ska få ett fullvärdigt liv ändå. Dom har ju en pappa.
    Svårt.. får tänka på den ett tag o svara sen.

• Frila2

Visst behöver min dotter en mamma men hon har sin pappa och jag har redan levt i många år, fått uppleva lyckan av att träffa den "rätta" och tillsammans få ett underbart barn. Nu har vi inte fått uppleva så många månader tillsammans ännu men om jag kunde göra så att mitt barn kan leva och uppleva allt jag upplevt, få barn bla, då skulle jag välja det.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
Svar på tråden Donera ditt hjärta