Inlägg från: Angy87 |Visa alla inlägg
  • Angy87

Donera ditt hjärta

HelenaMaria skrev 2009-03-05 08:48:30 följande:
    Nej, faktiskt inte. Det är heller något som inte skulle bli aktuellt eftersom sjukvårdens etiska riktlinjer med att säkerhet skulle sätta stopp för det. Ärligt talat, ni som svarat ja, jag tror inte att de flesta av er skulle göra det när ni är i en sådan situation. Visst kan människa gå förbi sin överlevnadsinstinkt och offra sig för en medmänniska men jag tror inte att ni i verkligheten skulle lägga er på operationsbordet och offra ert liv, ens för ert barn. Jag är bara realistisk.
    det var det dummaste jag någonsin hört!!!
    och jag antar att du är i den situationen och har ett hjärtsjukt barn??
    min pojk är hjärtsjuk och vi har nu äntligen efter lång väntan fått besked att han förhoppningsvis inte kommer behöva hjärtoperation. Tack och lov! Men jag kan lova dig att jag skulle ge mitt friska hjärta till honom utan tvekan!!
  • Angy87
    HelenaMaria skrev 2009-03-06 15:16:34 följande:
    Nej, och jag behöver inte vara i den situationen för att resonera kring detta.
    och ändå gör du det...

jag förstår vad det är du försöker säga och det finns inget rätt eller fel som du säger. men jag personligen skulle aldrig tveka i den här frågan. jag håller med Cinza "För MIG är det värre att genomlida mitt barns död än min egen".
  • Angy87

Carpe diem1981 skrev 2009-03-06 22:32:44 följande:

Håller med dig om att det är värre att genomlida sitt barns död än sin egen...går inte att jämföra...jag hade haft en enorm sorg och saknad resten av mitt liv, men om jag har fler barn så hade jag valt att leva för dom, göra dom så lyckliga som möjligt, hjälpa dom på deras väg i livet, älska dom och aldrig aldrig glömma mitt hjärtebarn...usch..svår frågeställning detta.
    jag håller med dig om att om jag hade fler barn så skulle jag vilja finnas här för dom och mitt val hade nog varit annorlunda, men nu när jag bara har ett barn så är valet självklart.. det är som du säger en svår frågeställning..
Svar på tråden Donera ditt hjärta