Inlägg från: EXPOSED |Visa alla inlägg
  • EXPOSED

Donera ditt hjärta

Detta är en hypotetisk fråga (bäst att vara tydlig ).

Om det vore möjligt skulle du donera ditt friska hjärta till ditt hjärtsjuka barn, och självklart så dör du på kuppen (bäst att vara tydlig )?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 20:57
    Har du fler än ett barn så får du väga för- och nackdelar med ditt val.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Donera ditt hjärta
  • EXPOSED
    HelenaMaria skrev 2009-03-05 08:48:30 följande:
    Nej, faktiskt inte. Det är heller något som inte skulle bli aktuellt eftersom sjukvårdens etiska riktlinjer med att säkerhet skulle sätta stopp för det. Ärligt talat, ni som svarat ja, jag tror inte att de flesta av er skulle göra det när ni är i en sådan situation. Visst kan människa gå förbi sin överlevnadsinstinkt och offra sig för en medmänniska men jag tror inte att ni i verkligheten skulle lägga er på operationsbordet och offra ert liv, ens för ert barn. Jag är bara realistisk.
    Läs TS. Frågan är hypotetisk.
  • EXPOSED
    HelenaMaria skrev 2009-03-05 14:41:23 följande:
    Jag vet att den är hypotetisk, men den är svår att svara på och jag tror att folk svarar utan att tänka efter vad det verkligen innebär. Den första känslan är ju att man skulle offra sitt eget liv för sitt barn men skulle man det i verkligheten om man fick tänka på det?
    Jag har tänkt på det, fram och tillbaka under något år, och jag skulle ge mitt liv för min dotter, utan minsta tvekan.
  • EXPOSED
    HelenaMaria skrev 2009-03-06 15:09:38 följande:
    Så ni skulle offra ert liv och lämna era andra barn utan en förälder?
    Vadå?! Kan man inte uppfostra barn som ensamstående eller vad?!
Svar på tråden Donera ditt hjärta