MaddeMamman skrev 2009-03-01 16:10:02 följande:
kolla om de har färskvarugaranti, det har vi, (maxi betalar 200%) om man uppvisar kvitto och den dåliga varan i förbutiken. Det är oxå bra om man ringer ansvarig på avdelningen först men inte nödvändigt. Vi vill
iaf veta om vi varit slarviga el missat något så vi kan bättra oss.
Ja det här är lilla Ica Nära-butiken där jag bor så jag tror inte de har någon sådan garanti...har jag aldrig hört eller sett något om iallafall.
Tänkte först plocka från lösvikten men eftersom jag skulle ha så mycket potatis idag så kändes det jobbigt och behöva stå och plocka ca 3 kg för hand

Kollade datummärkningen på påsarna och hittade en som var packad 23/2 så jag tog den. Tänkte att den måste ju vara ok...23:e var ju i måndags.
Kassörskan öppnade påsen i kassan så jag fick titta på potatisen och den såg ok ut men några var på väg att bli lite "groddiga" där. Men de var inte mjuka iallafall så jag tog den påsen. Potatisföretaget måste ju packa
gammal potatis från början och köra ut till affärerna...dålig stil tycker jag
Ja ja...nu är den använd och nästan uppäten (har gjort pitepalt) och det blev gott så nu struntar jag i det

...men köper väl inte potatis från det företaget någon mer gång iallafall...