yrsel, nån mer?
Ewa74 skrev 2009-03-01 18:52:51 följande:
Det där med glasburk känner jag igen, känns som det till och frn. Vill dock inte påstå att jag är deprimerad, har bara väldigt mycket omkring mig just nu, men visst får jag ångest ibland, men det har väl alla ibland! Och jag har tidigare i livet varit deprimerad, men detta är ändå lite lättare, det hade nog kunnat gå lika långt igen om jag inte redan hade varit deprimerad tidigare, dvs jag har lyckats stoppa det i tid...Men jag undrar ändå, funkar antidepressiva bra? Inga andra biverkningar?Kram Ewa
Spänningsyrsel!!Jag hade det där för flera år sedan och var jätteorolig och fattade ingenting. Det känns som att man är i en bubbla och lite frånvarande från övriga världen... Känns väldigt tydligt när man tex kommer in i en butik full med människor.
Iallafall gjorde jag örontest och allt möjligt och tillslut var det en öronläkare som sade att det är klassiska symptom på spännningsyrsel. Var så skönt att få en diagnos, nu vet jag vad det beror på när det dyker upp. Nu händer det väldigt sällan, men kan komma tex om jag blir väldigt nervös för något eller så.
Fungerar väl likadant som att man kan få spänningshuvudvärk när det är "för mycket" omkring en, men istället för smärta blir man yr.
Helt ofarligt dock!