Skyldighet till bara pappor ????
I vårt fall är barnen skrivna hos mig, vi har barnen varannan vecka och vi har gemensam vårdnad.
Exet flyttade 4 mil bort och vill att barnen ska gå på två dagis för att "komma in i det sociala" på mammans nya ort. Jag vägrar eftersom jag anser att dagis är en viktig och fast punkt i tillvaron, ser lika ut från vecka till vecka oavsett hos vilken förälder man är. Räddningen är att båda föräldrarna måste skriva på för att de ska få börja på nytt dagis.
Vi diskuterar det hela till o från, men båda står fasta i sina ståndpunkter. Till hösten ska 05:an börja förskoleklass och i senaste diskussionen frågade jag om vi var överens om att vi då ska följa med dagisklassen upp i förskoleklass eller om det var något hon ville ändra på. Svaret var "jag har ju inget val..."
Jag vet inte vad som gäller om man går på ett dagis där man normalt går upp i en speciell förskoleklass och båda föräldrarna inte skriver under. Jag skulle tro att barnet automatiskt flyttas upp tillsammans med dina klasskompisar, men vet inte säkert. Kanske någon annan har koll..?