Skyldighet till bara pappor ????
Hej alla pappor som är ensamstående med barn och delad vårdnadstagare.
Jag ville kolla om jag är konstig om jag känner att papper har f-n bara skyldigheter och inga rättighet som förälder .. har ett barn som ska börja på förskola snart .
saken är att exet vill byta skola och bryta upp barnets tillvaro på dagiset som barnet har gått på hela tiden vilket är snart fyra år ... Men barnet är skrivet hos henne som hos många andra mammor . Men jag tycker väl att man ska inte rycka upp och ändra och flytta barna för att dom (mammor) oftast är skrivna hos dom ..
grejen i mitt fall är att exet som hon säger inte har råd att åka 6km max om dagen varanan vecka för att köra barnet till dagis/skola . Och som det har vare bara 3ggr i veckan . jag vill ju barnets bästa med att han ska få gå kvar med alla kompisar .
Finns det nån pappa eller även mammor som har liknande problem ...skriv gärna nån rad om hur ni löste det ..(just nu när detta skrivs så är jag så jävla less och arg på svensk lag om vårdnadstvist ) Vet eller hoppas att det finns säkert nån eller några där ute som har en lösning eller tips på detta