• Lizz

MamaMia Karlaplan

Hej allihop!

Är det någon som har erfaranhet av Mama Mia på Karlaplan och främst Dr Jan-Åke Erlingson?

Jag var där i fre pga av knepig mens sen p-pillerstopp.

Han undersökte mig i ca 30 sek, han vevade runt med ultraljudsstaven ett par varv och konstaterade att "oj här va det suddigt"..jahaaa???

Han pratade i 200, och helt plötdsligt hade jag en remiss i handen och han babblade om dag 3 i cykeln och pergo osv osv
    Jag kännde mig helt snurrig när jag gick därifrån.

Uppfattade dock att OM jag ska äta Pergo så blir det utan att kolla min sambo först. Han tyckte man skulle pröva pergo i 3 mån sen skulle min sambo kollas?

Han kanske är jättekompetent och därav hans rutinmässiga beteende?

Nån med erfarenhet???

• Svar på tråden MamaMia Karlaplan
  • Lizz

Tack för svaret=))

Usch låter inte lovande;( Känns som att det sista man orkar är en inkompetens läkare mitt i all oro...

HS? Huddinge sjukhus? Vad skulle ni göra där? Hade du PCO?

Hur gick det med allt?

• Lizz

Tack för era svar! Men man blir ju inte glad, men med tanke på vad man själv hade för känsla när jag gick därifrån så är man ju inte direkt förvånad;(
    Idag ringde jag Nacka gyn och jag fick en tid på måndag, helt otroligt!! Där har jag varit förut och de är väldigt kompetenta!=)

Tamarack- Låter ju helt oseriöst att skriva ut 10 kurer UTAN kontroller? Risken för att bli överstimulerad är ju stor!!
    Men hur har det gått nu då?

Tröttis- Usch va trist;((( Hoppas det går bättre nästa gång=)

Mumle- Tack för tipset, jag lär ju inte gå tillbaks dit! Vet inte varför jag fått för mig att de skulle va så bra??
    Har du sökt dig till nåt annat ställe nu?

• Lizz

Inte uppmuntrande alls detta, jag som tänkt att gå och ta hormontestet där imorgon..är då på dag 3 i cykeln...rädd för att han ska schabbla med svaren och bara skriva ut piller hej vilt..men också rädd för att om jag går till Nacka att dom bara säger "kom tillbaka om ett halvår"..vad ska jag göra???

INGEN med bra erfarenhet från detta ställe???

• Lizz
    Svar på #12
    Tack för svaret=)

Skönt att höra nån med positiva erfanheter. Jag var där idag och tog diverse blodprover, de man ska ta dag 3 i cykeln..så jag kör på Mama Mia och ser hur det går, orkar inte stå i kö på ett ställe till...

Vad hade du för bekymmer och vad fick du för hjälp?
Svar på tråden MamaMia Karlaplan