Milkina cerka skrev 2009-02-26 20:02:43 följande:
Det är ju alltid mycket att ta hänsyn till, praktiska liksom känslomässiga, för att inte tala om ekonomiska.Jag försökte själv först att göra mig av med mitt ursprung så mycket som möjligt, men vartefter jag mognade själv o. fick barn så blev det mer o. mer viktigt.Att få biologiska barn blev otroligt viktigt för mig o. efter det insåg jag vilken uppoffring min mor gjort för mig.Landet o. vissa städer var viktiga för mig också, det känner jag igen.
jag kan tänka mig det. Jag känner igen mig i att jag kände det viktigare nu att göra en återresa efter att jag själv blivit mamma. Men jag är lite konstig i huvudet tror jag för jag är rädd för att bli gravid och tycker det känns nästan läskigt och onaturligt att föda barn. Jag har genomgått 2 missfall nu och det är ju så att jag självklart skulle bli glad om jag blev gravid och fick lov att gå hela vägen om du förstår vad jag menar men om det blir så så behöver jag mycket stöd i det då jag känner mig så främmande kring att just få biobarn. Jag vet ju hur det är att adoptera, jag är själv adopterat, våra mammor har ingen erfarenhet i att vara gravid så jag kan inte få den typen av stöttning och råd från dem som jag fick när vi adopterade. Och tanken på att få ett barn som kanske ser ut som jag gör känns också främmande på något vis...jag vet, låter helt sjukt men ja....tur att det finns psykologer

hihihihi