• meilling

Spårlöst i tv4!

Undrar bara ifall det finns någon/några som har/haft planer på att söka till Spårlöst som går på tv4??

• Svar på tråden Spårlöst i tv4!
  • allfrida

Går det ännu? Eller ska de dra igång en ny säsong?

• meilling
    Svar på #1
    Det ska dra igång igen...
    Dom söker deltagare nu på tv4:s hemsida!
  • Milkina cerka

Världens bästa program som hjälpte mig. På den tiden fick man dessutom välja om man ville vara med i tv eller ej.
    Rekommenderas varmt !!

• logg81

Min bror sökte men kom inte med. Antar att det inte går att hitta den han söker....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Milkina cerka

logg81 skrev 2009-02-26 00:12:13 följande:

Min bror sökte men kom inte med. Antar att det inte går att hitta den han söker....
    De gick efter vad det var för papper man hade skickat in då.
    Jag hade födelseattest med fullständigt namn o. adr. men ingen möjlighet att göra ngt själv pga att jag inte kunde(o. fortf. inte kan) språket.
  • logg81
    Milkina cerka skrev 2009-02-26 00:16:19 följande:
    De gick efter vad det var för papper man hade skickat in då. Jag hade födelseattest med fullständigt namn o. adr. men ingen möjlighet att göra ngt själv pga att jag inte kunde(o. fortf. inte kan) språket.
    Okey...
    Hans pappa finns inte med i några papper alls.
    Men de var intresserade från Tv4... Det ringde en tjej och "frågade ut" vår mamma men hon kunde inte berätta mer än det hon hade sagt till min bror. Sen hade den här tjejen och brorsan kontakt ett tag... Men hans pappa kommer från ett oroligt land så jag antar att det är en säkerhetsfråga oxå...
    Trist för det var rätt spännande
  • Milkina cerka

Det var alltså min mammas namn o. andra uppgifter som stod på födelseattesten, i n t e min pappas öht. Honom berättade min bio-släkt om när jag kom dit o. träffade dem.
    Hos oss var kriget som tur var över när vi började söka.

Har han sin bio-mammas namn i sina papper?
    Får man fråga var han kommer ifrån?

logg81 skrev 2009-02-26 00:19:44 följande:
    Okey...Hans pappa finns inte med i några papper alls. Men de var intresserade från Tv4... Det ringde en tjej och "frågade ut" vår mamma men hon kunde inte berätta mer än det hon hade sagt till min bror. Sen hade den här tjejen och brorsan kontakt ett tag... Men hans pappa kommer från ett oroligt land så jag antar att det är en säkerhetsfråga oxå... Trist för det var rätt spännande
  • logg81
    Milkina cerka skrev 2009-02-26 00:24:56 följande:
    Det var alltså min mammas namn o. andra uppgifter som stod på födelseattesten, i n t e min pappas öht. Honom berättade min bio-släkt om när jag kom dit o. träffade dem. Hos oss var kriget som tur var över när vi började söka. Har han sin bio-mammas namn i sina papper? Får man fråga var han kommer ifrån?
    Ja mamma är vår riktiga mamma Vi är halvsyskon...
    Hans pappa kommer från Pakistan.

När min bror föddes så gömde sig min mamma för hans pappa eftersom han hotat att ta med sig honom till Pakistan. Hon vägrade att uppge vem pappan var så han har "fader okänd" i sina papper.
    Men brorsan verkar ha tagit det hela rätt bra ändå... Det härmed att han inte kom med i programmet. Han såg nog det hela mer som en kul grej, inte ett måste.
  • mammamys06

Nej, jag skulle aldrig söka till det programmet, gillar det inte...

Men jag kan förstå att har man en stor längtan efter att söka sina rötter, alltså träffa biofamilj så är det ju en chans...jag nappar hellre på organisationernas privata återresor som de anordnar. Det kostar dock en del, antar att TV4 betalar för resa och alla andra kostnader men nej, jag vill inte göra det i TV.

Att dricka kaffe utan mjölk är som kärlek utan kyssar- INTE kul!
  • Milkina cerka

logg81 - Ja det var ju en orolig del av världen, men naturligtvis har han förmodligen de uppgifter som behövs egentligen.

mammamys06 skrev 2009-02-26 05:05:51 följande:
    Nej, jag skulle aldrig söka till det programmet, gillar det inte...Men jag kan förstå att har man en stor längtan efter att söka sina rötter, alltså träffa biofamilj så är det ju en chans...jag nappar hellre på organisationernas privata återresor som de anordnar. Det kostar dock en del, antar att TV4 betalar för resa och alla andra kostnader men nej, jag vill inte göra det i TV.
    Jag fick välja o m jag ville vara med i tv, m e n tackade nej.
    Hade aldrig annars fått tag i dem o. förmodligen hade det både tagit lång tid o. blivit jättedyrt med.
    Har aldrig öht hört talas om återresor dit där jag kommer ifrån, inget av de vanligare adoptivländerna.
    Dessutom kom jag hit privat utan att adopteras gnm någon organisation.

Det är en av de bästa saker jag gjort i mitt liv, förutom att gifta mig med min man o. få våra barn brukar jag säga .
Svar på tråden Spårlöst i tv4!