Inlägg från: Sanrah |Visa alla inlägg
  • Sanrah

Var kan man köpa matteböcker som privatperson?

Mattesafari har jag hört ska vara bra,dock inte använt den själv. Färgglad bok. Piratmatte har jag också hört är bra även den i färg.

• Sanrah

Einstein skrev 2009-02-19 19:11:09 följande:

Idag bad läraren om ursäkt för att hon lämnat mig mitt i samtalet (i kontaktboken) hon skrev att han får gå till specialläraren för att få lite mer utmaning. Bra, men jag nöjer mig inte med det. jag skrev tillbaka att de böcker han har nu inte ger honom någon utmaning alls, men att specialläraren är en bra början. Vi får väl se var detta slutar. Händer det inget mer nu, så blir det rektorn nästa!
    Ska din son gå till en speciallärare för att han är duktig i matte? Hänger inte riktigt med eller så är den en skola med riktigt bra resurser
  • Sanrah

Einstein skrev 2009-02-25 21:59:16 följande:

Sanrah skrev 2009-02-25 21:46:46 följande:
    Jag tror att de satsar på de yngre barnen (med all rätt) så resurserna är det inget fel på. Förutom klassläraren så är det två resurser som följer en varsin klasshalva hela dagen (egentligen varsitt barn). Sedan är det en föskollärare/fritidspedagog (eller vad hon nu kan vara) som har PA-pass med halva klassen på morgonen och efter lunch. Sedan har skolan dessutom en speciallärare som är extra mycket i ettan om jag fattat det hela rätt. Det är en ganska liten skola med en klass i varje ät från F-6.
    Låter som en bra skola. Tyvärr inte min sådan, vi har ingen spec.pedagog. Typ vi driver vår skola själv mer eller mindre.
  • Sanrah

Einstein skrev 2009-02-25 22:00:02 följande:

Sanrah skrev 2009-02-25 21:45:54 följande:
    Tack! har du en aning om vilka förlag det är som ger ut dessa böcker?
    Piratmatte - Liber (men detta har jag förstått är ett helt koncept)

Mattesafari- Bonniers (den har de på min skola men jag undervisa inte själv för tillfället i matte)
  • Sanrah

Einstein: Med tanke på hur mycket resurser det finns på sonens skola, borde de ha tid att fixa fram lämpligt material.

Själv är jag helt ensam med min klass som är väldigt komplex. Jag individualiserar.

• Sanrah

Einstein skrev 2009-02-26 18:47:29 följande:

Sanrah skrev 2009-02-26 17:07:10 följande:
    Jag håller med! Vilken årskurs har du?
    En tvåa
Svar på tråden Var kan man köpa matteböcker som privatperson?