• isoli

Promenad mammor kring Kungsten, Nya Varvet, Tångudden

Hej hej, jag bor i Högsbohöjd och går ofta en runda ned mot Röda Sten, Nya Varvet och där runtomkring (har lite dålig koll på vad allt heter). Tar gärna sällskap med andra som också är i krokarna!

• isoli

Fikar, badar, besöker farmor, promenerar på andra ställen än Nya Varvet, pluggar lite när jag hinner och Lova sover... ja herregud vad gör man egentligen :) Vad gör ni?

• isoli

Åh, sjyst! Det är så himla roligt att se dem utvecklas. Lova är snart fyra månader och ramlar än så länge bara framåt när hon försöker sitta själv (lyckades knocka kameran häromdan). Men stå är hon riktigt bra på. Öppna förskolan, kul! Har inte varit där själv än men det verkar vara en trevlig sysselsättning, både för barnen och en själv :)

• isoli

Nä inte än, men har tänkt att börja med smakportionerna den här veckan faktiskt:) Ska bli kul, antar att man får se rätt mycket roligt minspel också. Hur gillar Molly det?, tog det lång tid för henne att vänja sig?

• isoli

Mm lycka till med matkampen, må bästa kvinna vinna :) Har just börjat den idag. Men nästan hela smakportionen gröt gick in på något vis, (det vill säga den delen av gröten som inte hamnade utanför, på haklappen och på mig)... så jag hoppas att det fortsätter så. Lova har börjat vilja äta så mycket oftare nu på senaste tiden så misstänker att hon inte blir riktigt mätt på bara mjölk.

(Har varit och åkt skidor i helgen, väldigt icke-uppkopplad, så därför mitt långsamma inläggstempo...)

• isoli

Hej! En öppen förskola i trakten som jag känner till och som de tipsade om på bvc heter Fyrken, uppe vid Högsbohöjd. En dag i veckan har de särskilt "babyöppet" också. Har inte varit där själv än, så vet inte hur det är (men tänkte gå dit nån dag.)

Svar på tråden Promenad mammor kring Kungsten, Nya Varvet, Tångudden