• EmilieH

Promenad mammor kring Kungsten, Nya Varvet, Tångudden

Ser så många mammor med sina barn som är ute och promenerar här kring Kungsten, Nya varvet och Tångudden. Tänkte se om det fanns nån som vill ta sällskap under promenaderna..

• Svar på tråden Promenad mammor kring Kungsten, Nya Varvet, Tångudden
  • EmilieH

Puffrar lite igen...
    Någon borde väl finnas där ute..

• susieq82

Jag bor i västra frölunda...halvtimmes gångavstånd. bodde kring det området i somras...funkar det=)

• EmilieH

Va kul, de funkar kanon med Frölunda oxå
    Var i Frölunda bor du?

• isoli

Hej hej, jag bor i Högsbohöjd och går ofta en runda ned mot Röda Sten, Nya Varvet och där runtomkring (har lite dålig koll på vad allt heter). Tar gärna sällskap med andra som också är i krokarna!

• EmilieH

Isoli - Hej.. Kul att du hittat hit. Jag har oxå bott i Högsbohöjd för några år sen. Trivdes jättebra där
    Va gör ni på dagarna då? Förutom att gå häromkring

• isoli

Fikar, badar, besöker farmor, promenerar på andra ställen än Nya Varvet, pluggar lite när jag hinner och Lova sover... ja herregud vad gör man egentligen :) Vad gör ni?

• EmilieH

Haha, ja va gör man?..Vi gör nog de samma skulle jag tro Har varit på öppnaförskolan idag. Så kul att se alla barnen leka, sjunga och busa.
    Hur gammal är Lova?
    Min lilla Molly är 6 månader alla redan och satt länge själv idag för första gången

• isoli

Åh, sjyst! Det är så himla roligt att se dem utvecklas. Lova är snart fyra månader och ramlar än så länge bara framåt när hon försöker sitta själv (lyckades knocka kameran häromdan). Men stå är hon riktigt bra på. Öppna förskolan, kul! Har inte varit där själv än men det verkar vara en trevlig sysselsättning, både för barnen och en själv :)

• EmilieH

Mmm 4 månader, var ju inte längesedan Molly var det men det känns jätte längesedan. Har ni börjat med smakportioner än?
    Öppna förskolan är verkligen jättekul. Molly njuter och det är skönt att få någon vuxen att småprata med

• isoli

Nä inte än, men har tänkt att börja med smakportionerna den här veckan faktiskt:) Ska bli kul, antar att man får se rätt mycket roligt minspel också. Hur gillar Molly det?, tog det lång tid för henne att vänja sig?

• EmilieH

Jo, de kan jag lova.. Många skratt blir det till en början..
    Vi har haft en hel del bekymmer med maten.. Vi har tragglat och tragglat. Ett tag trode jag att hon aldrig skulle sluta ammas..Men en dag vände det och allt blev mycket lättare. Men tyvärr så har hon börjat böka igen.Men men, vi får väl se vem som vinner matkampen..
    Hon har nog fått mammas envishet

• isoli

Mm lycka till med matkampen, må bästa kvinna vinna :) Har just börjat den idag. Men nästan hela smakportionen gröt gick in på något vis, (det vill säga den delen av gröten som inte hamnade utanför, på haklappen och på mig)... så jag hoppas att det fortsätter så. Lova har börjat vilja äta så mycket oftare nu på senaste tiden så misstänker att hon inte blir riktigt mätt på bara mjölk.

(Har varit och åkt skidor i helgen, väldigt icke-uppkopplad, så därför mitt långsamma inläggstempo...)

• Calazirya

Jag bor i Högsbo och kommer denna månad få en liten tös..

Tänkte bara höra mig för om ni kunde tipsa om Öppna förskolor i närheten ( ja eller på denhär sidan stan vill säga )

:)

• EmilieH
    Calazirya skrev 2009-03-03 17:28:28 följande:
    Jag bor i Högsbo och kommer denna månad få en liten tös.. Tänkte bara höra mig för om ni kunde tipsa om Öppna förskolor i närheten ( ja eller på denhär sidan stan vill säga ) :)

ÅÅ Grattis..va kul.. även om det är lite tidigt
    Tyvärr kan jag inte några öppnaförskola på den sidan. Vet att det finns något i Frölunda men inte riktigt var. Men jag går på Furåsens församlingshem i Fiskebäck.
    Lycka till med den kommande och underbara tiden du har framför dig
  • Calazirya

Tack :)

Tidigt ?

Ah du menar för öppna förskolan ? Ja jag tänkte bara kolla utbudet av vad som finns :)

• isoli

Hej! En öppen förskola i trakten som jag känner till och som de tipsade om på bvc heter Fyrken, uppe vid Högsbohöjd. En dag i veckan har de särskilt "babyöppet" också. Har inte varit där själv än, så vet inte hur det är (men tänkte gå dit nån dag.)

• Calazirya
    Svar på #17
    Åh tack för svaret :)

Babyöppet lät ju kalas, det ska jag kolla upp närmare :)
Svar på tråden Promenad mammor kring Kungsten, Nya Varvet, Tångudden