Vet någon hur det känns att få missfall i v.5-6
jag vet inte om det verkligen var missfall jag fick, men något lurt var det.
jag vaknade mitt i natten av en fruktansvärd magvärk! jag hade haft bruna flytningar i två dagar (brukar inte ha det) och på kvällen fått mensen (på "rätt" dag), besviken som FAN var jag. hade även lyckats göra ett negativt gravtest den dagen, och mensen kom typ sekunden efter.
men jag förstod att smärtan hade något med mensen att göra, för den var koncentrerad till området kring högra äggstocken, men där ett tag undrade jag om jag hade fått blindtarmsinflammation eller tarmvred eller något, för det gjorde så fruktansvärt ont att det kändes som att jag skulle kräkas av smärta. smärtan höll i sig i dryga två timmar, jag tror jag gick på toa femtio gånger på den tiden och det kom otroligt mycket blod, mycket mer än vanlig förstadagsmens, tjockt, halvkoagulerat.
jag kunde inte ligga kvar i sängen, kunde inte stå och egentligen inte sitta heller. till slut somnade jag sittande i soffan av ren utmattning. när jag vaknade vid halvsjusnåret - fortfarande sittande - kunde jag tassa över till sängen och lägga mig och sova några timmar till. men fy vad ont det gjorde. fattade då inte vad det var som hände, tänkte mest att något fel måste det ha varit.
det var sambon som morgonen efter oroligt tittade på mig och föreslog möjligheten missfall. först tänkte jag att det inte kunde stämma, eftersom graviditetstestet var negativt, men det är ju mycket möjligt att kroppen inte hann producera tillräckligt mycket hcg för att komma upp i mätbara nivåer. jag kollade aldrig upp det. mensen efter var två dagar sen, men annars helt normal.
känslomässigt kändes det inte som ett missfall eftersom jag liksom aldrig "var" gravid.
men. mensvärk har man väl normalt i graviditeten?
hoppas att det går bra.
kram.