Vet någon hur det känns att få missfall i v.5-6
Gör det ont typ som mensvärk? Måste man in till gyn om det är så tidigt i graviditeten?
Gör det ont typ som mensvärk? Måste man in till gyn om det är så tidigt i graviditeten?
flyttar upp och hoppas på svar...
Jag vet inte direkt hur det är att få missfall, men jag hade utomkveds i november och då hade jag rikliga blödningar och jätteont i tjejmagen. Trodde först att det var mens, men när smärtan blev värre och jag till slut inte kunde gå upprätt så förstod jag ju att det inte var "vanlig" mens.
Jag hade ont som en rejäl mensvärk också blödde det mycket fast bara i en dag. Eftersom det var så tidigt (slutet av vecka 5) tänkte jag inte att det var nödvändigt att kolla, men det känns lite skumt att det blödde så lite, så om det inte kommer mer (det var fem dagar sedan det hände) så kanske jag ringer bm ändå.
Jag tror inte att man måste till gyn om det inte blir några direkta komplikationer, men det skadar ju inte att ringa och fråga.
Jag fick missfall i vecka 5 eller om det var i vecka 6 och då gick det inte att ta miste på att nåt var fel. Jag blödde inget men hade rejält ont på vänster sida långt ner i magen och när det inte gav med sig åkte jag så klart till gynakuten. De såg inte så mycket på VUL men när det inte gick över av sig själv eller att jag började blöda så fick de skrapa mig någon vecka senare.
Hoppas jag inte oroade dig ännu mer men ville bara säga att i mitt fall så kände jag direkt att det var missfall - det var ingen vanlig mensvärk! Håller tummarna för dig. Kram
HEJ
Jag fick missfall i v 5-6 och det riktigt högg från korsryggen på mig och ner i magen i cirka 5 timmar, jag blev jätte trött och gick och lade mig, när jag vaknade gick jag på toa och då rann det alldeles klart blod och det fortsatte att blöda riktigt kraftigt i cirka en vecka.... sen bara försvann det och kändes tomt....
Jag hade ingen smärta alls...... fick ett ma , kanske därför, märkte det på lite bruna flytningar och fick komma på ett vul.
Hej!
Jag mådde rätt bra egentligen. Hade molvärk ca en vecka och blödde i 10 dagar, klumpvis. Men i övrigt höll jag mig på benen.
Hoppas att du inte råkar ut för MF.
kram!
Kände inte ett dugg, mer än det normala, molandevärk, ont i börsten osv. Visste inget förrän v.9 på vul.
Jag kände inget speciellt. Jag var i v5. Det kom först en brun prick dagen efter min beräknade mens sen kom det inget mera, dag en efter ännu lite brunt något mer. Och dag 29 kom det klar blod och små färska blodklumpar vid två tillfällen under dagen, sen har det varit mer brunt igen.
Allt går säker bra för dej.
Många kramar amore
jag vet inte om det verkligen var missfall jag fick, men något lurt var det.
jag vaknade mitt i natten av en fruktansvärd magvärk! jag hade haft bruna flytningar i två dagar (brukar inte ha det) och på kvällen fått mensen (på "rätt" dag), besviken som FAN var jag. hade även lyckats göra ett negativt gravtest den dagen, och mensen kom typ sekunden efter.
men jag förstod att smärtan hade något med mensen att göra, för den var koncentrerad till området kring högra äggstocken, men där ett tag undrade jag om jag hade fått blindtarmsinflammation eller tarmvred eller något, för det gjorde så fruktansvärt ont att det kändes som att jag skulle kräkas av smärta. smärtan höll i sig i dryga två timmar, jag tror jag gick på toa femtio gånger på den tiden och det kom otroligt mycket blod, mycket mer än vanlig förstadagsmens, tjockt, halvkoagulerat.
jag kunde inte ligga kvar i sängen, kunde inte stå och egentligen inte sitta heller. till slut somnade jag sittande i soffan av ren utmattning. när jag vaknade vid halvsjusnåret - fortfarande sittande - kunde jag tassa över till sängen och lägga mig och sova några timmar till. men fy vad ont det gjorde. fattade då inte vad det var som hände, tänkte mest att något fel måste det ha varit.
det var sambon som morgonen efter oroligt tittade på mig och föreslog möjligheten missfall. först tänkte jag att det inte kunde stämma, eftersom graviditetstestet var negativt, men det är ju mycket möjligt att kroppen inte hann producera tillräckligt mycket hcg för att komma upp i mätbara nivåer. jag kollade aldrig upp det. mensen efter var två dagar sen, men annars helt normal.
känslomässigt kändes det inte som ett missfall eftersom jag liksom aldrig "var" gravid.
men. mensvärk har man väl normalt i graviditeten?
hoppas att det går bra.
kram.