• Bebistokig

Vet någon hur det känns att få missfall i v.5-6

Gör det ont typ som mensvärk? Måste man in till gyn om det är så tidigt i graviditeten?

• Svar på tråden Vet någon hur det känns att få missfall i v.5-6
  • Nevyn

Jag hade mensvärk som vanligt och blödde i fem dagar ngefär, men mycket mer än vad jag brukar göra.

jag kollade inte heller upp det eftersom det var så tidigt, mensen var fyra dagar sen.

• Girlfriend in a coma

Jag hade mensvärk i flera dagar innan och var helt säker på att jag var gravid. Två dagar efter beräknad mens testade jag negativt men var ändå säker och mensverken fortsatte, värre än normalt. Dagen efter blödde jag kraftigare än vanligt och det kom som klumpar. Blödde ungefär tre-fyra dar, som vanlig mens men med mer blod och smärta...men inte mkt mer. Nu skulle jag ha mens i torsdags men den har inte kommit än....vet inte hur sen den kan vara. Den kommer väl snart....hoppas jag.

• A C

hej,
    jag fick missfall i v 6, ca 1 v efter positivt test efter ivf. Jag blödde ganska mkt i några dagar och sen hade jag ont i magen i 3 dagar, på den tredje dagen fick jag så ont att jag åkte ambulans till akuten där jag fick smärtlindring. Ska kanske tillägga att jag brukar få fruktansvärda menssmärtor vid mens och det kanske har nåt samband.

• Imperia

Fick missfall i v.6.
    Jag hade haft molande värk i ryggen i ca två veckor. Sedan så fick jag väldigt ont i ryggen och buken och i samband med det så började jag blöda. Blödde mkt och rätt så länge, ca en vecka stadigt flöde. Tjockt blod under hela veckan men i början mkt klumpar.
    Efteråt hade jag molande värk i rygg o buk under ett par dagar.
    Det fysiska var inte värre än en jobbig menstruation för min del. Utan det var det psykiska som var det jobbiga. och fortfarande är för den delen.

• bubbla

Visar det sig på ett gravtest om man har fått missfall. Jag menar, om man har testat positivt och sedan testar igen efter några dagar och det fortfarande är positivt, kan man ändå ha fått ett missfall?? Hur länge finns hormonerna kvar i kroppen så testet reagerar som om man vore gravid?
    Någon som vet??

• Puffpuff

Jag verkar ha upplevt liknande som er andra men mitt problem har varit att jag fått mindre blödning än vid vanlig mens. Vad kan det vara?!

• Hoppsa

Jag fick missfall i v 5 för nåra år sedan. Det blödde mer än vanlig mens och fler dagar än vanligt för mig och gjorde absolut mer ont. Men man behöver inte uppsöka gyn så tidigt för det är troligtvis så att något varit fel på fostret.

Kram Hoppsa

• Evangeline

Jag fick missfall i v.5 (för två veckor sedan) och hade inte ont alls - möjligen som lite diffus mensvärk i ryggen i typ en kvart - men blödde i en vecka. Inga mängder, men som en riklig mens.
    Nu väntar jag bara på att mensen ska komma igång igen så vi får försöka göra en ny liten kotte....

• SKP

Jag tror att jag fått missfall och jag kände ingenting blödde ungefär som en vanlig mens i 5 dar små små klumpar. Ska till MVC på mångdag

• Tossig

Hade missfall i vecka 6. känns som mensvärk. Blöder klumpar. gick över etfer ca 10 dagar...

• Tualie

Bubbla. Jag tror jag fick ett missfall i helgen. Jag blödde kraftigt i en dag sedan gick det över. Hade aldrig något ont. Ringde både gynakuten och mvc och båda sa samma sak.. att hormonet ligger kvar ungefär en vecka efter och man bör vänta med testet så länge iaf. Det varierar från person till person hur länge hormonet ligger kvar. Men vänta en vecka ungefär innan du testar igen.

Lycka till

• Nicegirl

jag hade MF i ca v 5 det kändes inte som en mens värk, första dagen kom det bara lite brunaktigt varje gång jag var å kissade dagen efter kom det nästan lika mycket som i en vanlig mens å det var röd aktigt. hade lite ont i magen imellan åt. blödde i 6 dagar.
    kram

• Nicegirl

BUBBLA! hormonet i kroppen varierar från person till person, när jag pratade med BM sa hon åt mig att vänta 2-3 veckor. men jag gjorde ett nytt test efter 4 dagar efter jag hade börjat blöda å då fanns det inget + tecken kvar. men det kan visa + även om det är MF så det är väl bra att vänta ett tag om man vill vara säker, jag kunde inte vänta längre. och jag fick ett MF. BM sa att om man testade efter ca 2 veckor så kunde pluset vara mycket ljusare än när man testade tidigare, det kunde betda MF. Kram

• bubbla

Tack för all information om min fråga. Jag är så himla nojig för missfallsrisken, det var därför jag frågade.
    Jag har inte blödit något ännu så det är ingen fara på taket. Jag hoppas att allt ska gå bra framöver. Om det finns något som heter gravtest missbrukare så är jag en sån! Jag har tagit hur många tester som helst sen jag testade positivt första gången och till min stora lycka blir strecket starkare för varje gång!!!
    Tack alla vänliga själar för era svar!!
    Kram bubbla

• Gullan go

Mitt missafall i v.6 kändes som den värsta mensvärk jag haft!
    Det går nog bra bubbla! Lycka till!! Kram!!

Svar på tråden Vet någon hur det känns att få missfall i v.5-6