• Snuffe

MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter, del 2

Vår tråt stängs imorgon, så här kommer den nya!

Fortsätt diskutera!

• Svar på tråden MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter, del 2
  • Ett nytt liv
    pcalma skrev 2009-02-19 22:00:56 följande:
    Min dotter fick Melatonin när hon var 3 år drygt. Hon får 6 mg till natten. Vi började på låg dos o hade den i 3 veckor, efter så höjde vi lite o hade den dosen i 3 veckor. Så höll vi på tills vi kom upp i 6 mg o fick den effekt vi ville ha.
    Okej, vi får ses vad detta leder oss. Vi har som sagt bara 0,5 g och vi har inte sett någon effekt, men då har han bara fått i 2 dagar oxå. Tror vi ska höja om någon dag.
    Vår läakre ahde ingen erfarenhet av att ge så små barn Melatonin och vill börja med låg dos. Men det är ju en bit till 6 mg om man måste testa sig fram ända dit. Men nu är ju Max bara 2 år.
    Kolla gärna in min blogg: ettnyttliv.wordpress.com/
  • ellie2
    Svar på #32
    Min son började med melantonin när han var två. I mg till att börja med och sedan ökade vi till 2 mg.
  • madigan

jag hakar på här, hämtade ut Melatonin igår och de gick inte så bra att ge henne. Ska man ge direkt innan dom lägger sig eller nån timme innan??

• pcalma

Vi ger vid 19 o sen lägger vi henne vid 19.30. Då läser vi bok o ligger sedan bredvid tills hon somnar!
    Var det svåt att få henne att svälja kapslarna? Dela isf på dom o blanda ner innehållet i en tesked yoggi eller något.

Mamma till Orkidé-barn
  • madigan
    Svar på #35
    De har jag precis fått veta att man INTE får göra, dela på dom
  • Snuffe
    madigan skrev 2009-02-20 12:25:39 följande:
    Svar på #35De har jag precis fått veta att man INTE får göra, dela på dom
    Jodå, man får visst dela på kapseln, i alla fall med Melatonin. Eftersom vår dotter han knapp så kan man inte få in det på annat sätt än att dela på dem. Kapseln är ju egentligen bara ett hölje för själva medicinen.
  • madigan
    Svar på #37
    jag har pratat med Bup och dom säger att man INTE får dela på dom.
    En läkare ska ringa till mig så då ska jag fråga henne med, antar jag får samma svar där.
  • Snuffe
    madigan skrev 2009-02-20 12:52:12 följande:
    Svar på #37jag har pratat med Bup och dom säger att man INTE får dela på dom.En läkare ska ringa till mig så då ska jag fråga henne med, antar jag får samma svar där.
    Då kan du be dem förklara varför man inte få dela på den. Kapseln är ju egentligen bara ett gele som inte har någon verkan.
    Men är det circadin ni har? Enl Fass så får man inte dela den.
  • siamusen

Snuffe skrev 2009-02-20 12:56:00 följande:

Då kan du be dem förklara varför man inte få dela på den. Kapseln är ju egentligen bara ett gele som inte har någon verkan.Men är det circadin ni har? Enl Fass så får man inte dela den.
    Och enligt läkaren vi hade kontakt med sa ska vi dela den at var son. Tabletten alltsa. Kanske finns fler varianter?
Svar på tråden MELATONIN - någon med erfarenhet av denna medicin på barn med sömnsvårigheter, del 2