• Tinastina

Ung Mamma

Vart anser du att gränsen går för att vara Ung mamma?
    Är 21 år och fick min dotter när jag var 20.
    Har hela tiden varit instoppad i gruppen Ung Mamma.
    Min Barnmorska säger det, folk jag träffar på stan, läkaren, på BB klassades jag som ung mamma.
    Min mormors bror som är överläkare på barnsjukhus säger att jag är en Ung mamma.

Skrev ett blogg inlägg om att vara ung mamma och fick kommentarer om att ung mamma var man inte försen man var typ 17...???

Hur resonerar ni??

http://mammasomung.blogg.se

• Svar på tråden Ung Mamma
  • Cornbread

jag ska ha barn i sommar, är 21. och jag anser inte mig själv som en ung mamma, tycker ung är när man går i skolan, och är runt 18. jag är ju 21 och har ändå jobbat i 2 år och tycker jag räknas som vuxen.

• senixxa

nu när jag tänker på det så när jag hör "ung mamma" så tänker jag på mammor som e ca 25 och neråt

• senixxa
    Cornbread skrev 2009-02-12 10:55:28 följande:
    jag ska ha barn i sommar, är 21. och jag anser inte mig själv som en ung mamma, tycker ung är när man går i skolan, och är runt 18. jag är ju 21 och har ändå jobbat i 2 år och tycker jag räknas som vuxen.
    ung behöver inte betyda att man inte e vuxen Fick mitt första barn när jag var 20 och andra när jag var 23 och jag tyckte att jag var en ung mamma
  • Sizin

ung mamma - 25+
    äldre mamma 30+
    gammal mamma 40+
    haha x)fast tycker det är lite smått konstit att man ska behöva placera mammor i olika grupper, räker de inte att alla är en stor mysig mammagrupp^^

• mysgravid

jag är 20 och det kommer jag vara även som mamma...
    jag har hunnit gå ut gymnasiet och jobbar heltid
    fast anställd som väktare med eget hus och bil..
    jag kan köpa att jag är ung för min livssituation
    men jag känner inte att jag skulle direkt placeras i någon ungmammagrupp just eftersom resten av livet komit så långt..
    vi lever ju de liv som de "vanliga" mammorna...
    dock beror det med all säkerhet på olika personers livsförhållanden men jag tror det beror på hur man känner sig och var i livet man befinner sig! grattis till bebisarna!

• Tinastina
    Svar på #1
    klart du är vuxen. men du är inte 35-40, du är ju ung. var glad för det..;)
  • Cornbread

nej det är jag medveten om, men jag anser inte mig som ung mamma för det.. tycker att de flesta får barn runt 21-24..

• Sizin

man kan fortfarande vara vuxen fast man är en ungmamma ;)

• Sizin

de verkar som du tycker inte om ordet "ungmamma" ^^

Svar på tråden Ung Mamma