Inlägg från: Tinastina |Visa alla inlägg
  • Tinastina

Ung Mamma

Vart anser du att gränsen går för att vara Ung mamma?
    Är 21 år och fick min dotter när jag var 20.
    Har hela tiden varit instoppad i gruppen Ung Mamma.
    Min Barnmorska säger det, folk jag träffar på stan, läkaren, på BB klassades jag som ung mamma.
    Min mormors bror som är överläkare på barnsjukhus säger att jag är en Ung mamma.

Skrev ett blogg inlägg om att vara ung mamma och fick kommentarer om att ung mamma var man inte försen man var typ 17...???

Hur resonerar ni??

http://mammasomung.blogg.se

• Svar på tråden Ung Mamma
  • Tinastina
    Svar på #1
    klart du är vuxen. men du är inte 35-40, du är ju ung. var glad för det..;)
  • Tinastina
    Svar på #30
    Det finns alltför många äldra mammor som inte heller kan ta hand om sina barn.
    Någon vanligt att många är sjukt överbeskyddande, och det är heller inte bra för barnen.

Finns både gott och ont i alla åldrarna.
  • Tinastina
    Svar på #31
    Kan stämma.
    Men min familj är inte den bästa på många sätt, vems familje är det?
    Jag hade jobb hela tiden innan min dotter kom, men ingen fast, så är arbetslös just nu. och så är det lite andra små grejer.
    Men har endast fått höra negativa saker när jag är ute och festar.
    Alla berömmer mig till skyarna för att jag är så duktig med min dotter, alla ser verkligen hur mycket jag älskar henne. Det är super skönt.
    Önskar bara att fler fick höra det även om dom inte har den perfekta kärnfamiljen.

Och festandet. Alla ska få festa, speciellt om du är ganska ung. Det gäller att passa på, men självklart inte varje helg. och bara för att man går ut en lördag betydet det inte att man inte bryr sig.
    Kan ma få leva sitt liv på sidan om då och då, så njuta av ungdomen, då tror jag man blir en bättre mamma i längden.
    Det räker med att ha en middag med tjejkompisara, komma bort från blöjsnack.
Svar på tråden Ung Mamma