Inlägg från: babysessan blogspot com |Visa alla inlägg
  • babysessan blogspot com

Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????

Jag har turen att ha två underbara bonusbarn. Har gått ett par år nu sedan vi bildade vår familj. Det har varit många turer fram och tillbaka med deras biologiska mamma. Barnen har hela tiden varit underbara. Aldrig fått höra att jag inte är deras mamma, de har lyssnat och respekterat mig från dag ett och givivt så mkt kärlek. Har bott minst halvtid hos oss sedan dag ett.
    Det som har varit jobbigt är att vi alltid har en tredje part med i allt som rör barnen, vår semester alla planeringar osv. Just nu har vi en bra relation till barnens biologiska mamma, men så har det inte varit alltid. Det har gåttt i vågor och inte alltid varit speciellt kul, det har varit vårt stora problem många gånger i min och makens realtion.
    Även om vi har en bra realtion nu, så är det ändå ett jobbigt moment att inte kunna styra och planera i vår familj utan att kontrollera med biologiska mamman vad hon vill.

• babysessan blogspot com
    orpan skrev 2009-05-10 21:38:51 följande:
    jag har ett litet bekymmer... jag har en bio mamma som bett om hjälp med en av de stökiga tonåringarna för att hon inte orkar, vi har en superbra relation allihopa, men vart går gränsen på vad jag inte ska/bör göra? för pappan är allt helt ok och han har givetvis redan trätt in han med...men hur mycket får man lägga sig i? finns det nån bio mamma som kan svara på vad som är gränsen, obs hon bad om hjälp...
    Jag är inte bio mamma, men bonus med lite erfarnhet. Vi har inte gjort någon skillnad på våra gemensamma och bonus barnen. Jag gör samma saker för våra bonusar som jag skulle göra för våra gemensamma. Om bio bett om hjälp gör vad du själv känner att du orkar med. Jag har haft hand om vår 15 åriga bonus skolarbeten och läxläsning långa perioder ensam och sköt relationen med skolan ( i samråd med bio).
Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????