• Hägris

Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????

Adut 27 skrev 2009-05-03 19:11:00 följande:
    tror det handlar om avundsjuka för att DE har barn ihop. Så hon har inte gjort nåt fel eller så... hon har "bara" tillbringat 10 år med min sambo innan mig...
    Du är nog inte alls ensam om den känslan, jag tror att det är vanligt, fast många skyller på annat som är mera pk.
    Har beta anorexia?
  • Hägris
    Adut 27 skrev 2009-05-03 19:23:05 följande:
    sant... han lämnade henne också. Och visst tror jag det att Xen har det jävligt tufft de med... Att inte få den familjen man velat... utan en annan får dela det med honom istället... Det förstår jag, jag är inte helt ego i detta fallet....
    Men där har du nog lite fel, exen vill oftast inte alls ha den mannen längre (nu utgåt jag från att dom flesta exen i den här tråden är kvinnor och det är oftast kvinnorna som tar beslutet att lämna ett ruttnande förhållande) så att som nu kvinna vara svartis över det är mest slöseri med egen energi.
    Har beta anorexia?
  • Hägris
    FruMorsa skrev 2009-05-03 20:30:24 följande:
    Nåja, det där är nog en sanning med modifikation. I många fall upplever jag att exen av en eller annan anledning (svartsjuka eller inte låter jag vara osagt) hävdar att "jag var där först" eller "mina barn var där först" och använder det som ursäkt för att inte behöva respektera att mannen har gått vidare. Förvånansvärt många av dessa kvinnor kräver att den ursprungliga familjen ska respekteras mer än den befintliga, trots att den inte existerar längre.
    Men barnen hörde ju ihop med mannen först det är bara fakta, jag har inga problem alls med att förstå att bonusen måste få gå först.
    Har beta anorexia?
  • Hägris

Hahahahaaaaaa så otroligt roande, man bahöver bara andas ordet hänsym i tråden med nya kvinnor och pang så bevisar det sig att dom faktiskt inte klara av att visa sådan för dom är ju den nya, och ska ha all uppmärksamhet och få snacka hur mycket skit om exet som helst. otroligt löjligt!!

Jag pratade om barnen och jo om man tar ihop det med en ny så måste man sätta sitt barn först, sedan om man skaffar flera barn så får alla sin uppmärksamhet såklart men den som inte är där jämt behöver nog lite extra för att känna sig hemma, men det är slöseri att förklara i en sådan här tråd där enda syftet är att frysa ut biobarnen och avla EGNA.

Har beta anorexia?
Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????