• Molly1982

Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????

Det jobbiga är ju inte barnet...det är biomamman!

Hon är så bitter och arg att det är synd om barnet...flickan vågar inte nämna mitt namn framför mamman för att då blir mamman arg eller ledsen.

Så i mitt fall är det mamman som gör det svårt för alla inblandade.

• Molly1982

Det svåraste tycker jag är att se min man må dåligt över attd et inte funkar med biomamman.
    Att hon ta varje tillfälle i akt att förstöra...och att se honom må dåligt av det tycker jag är jobbigt.

Sen att ha vetenskapen om att deras lilla flicka kommer att påverkas av hur situationen ser ut idag, hela sitt liv...det gör ont.

• Molly1982
    Adut 27 skrev 2009-05-03 18:01:24 följande:
    det sura är att hon kommer ju alltid finnas där... =(Blir kocko när jag ser henne... borde ju ändå vart tvärt om tycker jag...
    Don´t get mad...get everything

Istället för att bli kocko nästa gång, så se till att vara riktigt snygg och trevlig...tro mig det kommer att driva henne till vansinne
  • Molly1982
    Adut 27 skrev 2009-05-03 18:27:38 följande:
    Vi träffas inte, och jag vill inte heller... svårt o se snygg ut i bilen när man sitter utanför o väntar............
    Jag har samma problem..eller nja, det är maman som stenvägrar se mig (hon är den mest bittra människan i hela sverige), men tro mig, de små sakerna står i fönstert och tittar...de ser så se du snygg ut
  • Molly1982
    Adut 27 skrev 2009-05-03 19:11:00 följande:
    tror det handlar om avundsjuka för att DE har barn ihop. Så hon har inte gjort nåt fel eller så... hon har "bara" tillbringat 10 år med min sambo innan mig...
    Om det "bara" beror på det, så ska du nog tänka på de/den som du har hat förhållande med innan din kille
    Alla har ju ett förflutna...och ja det kan vara grymt jobbigt att tänka på det...men nu har han valt DIG...det är DIG han vill vara med och det är DIG han älskar.
  • Molly1982

De flesta kvinnor som blir lämnade, och då gärna för en yngre förmåga, blir allt som ofta väldigt bittra.
    Kanske inte till en början, men de börjat älta det hela med sina kompisar och blir uppeggade av varandra och bitteheten och hatet är ett faktum.

Oftast så riktas hatet/bitteheten riktad till den nya kvinnan, och den nya familjen som mannen har skaffat sig.

Är det så att de inte fick nåt, eller väldigt lite ut efter separationen och den nya familjen har det bättre...ja, gissa om det eldar på deras hat

Tyvärr så är det så...det är sällan som kvinnan går "vinnande" ut ur förhållandet...rent matriellt iaf...och är det så att mannen och nya kvinnan köper hus/bostadsrätt och har det bättre både ekonomiskt och emotionellt...ja då kokar nog de ensamstående kvinnan över.

Nu är det självklart inte så för alla...men för oss har det varit så.
    Mamman är så bitter att hon till och med vill ha reg nr på våra bilar för att kunna "hålla koll" om vi åker runt i hennes slum kvaret och "ska hålla koll på henne"
    (skulle heller vilja ha svininfluensan än att köra runt i hennes område och ens slösa energi på tanten)

• Molly1982
    Hägris skrev 2009-05-03 20:41:12 följande:
    Men barnen hörde ju ihop med mannen först det är bara fakta, jag har inga problem alls med att förstå att bonusen måste få gå först.
    Varför då?
    De är ju inte speciella bara för att han har de med sitt ex.
Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????