MammaTillNeoh skrev 2009-04-22 14:34:33 följande:
Jo visst är det det, jag har min son på heltid, men pappan är och hälsar på en gång i veckan ibland varrannan och ibland blir det fler gånger, beroende på hur pappan jobbar.
Tillbaka till ditt inlägg,,, har pappan delad vårdnad så har han ju rätt till mer tid om det är det han vill, sedan om barnet också vill det så borde han ju givetvis få ha honom oftare. Sedan vet ju inte jag hur situationen är, men om den är som här så förstår jag att mamman inte vill släppa iväg sonen för mycket heller, om de inte känner varandra så väl. Men på dig låter det ju som att de känner varandra väl (pappan och barnet) och då tycker man ju att han borde få sin tid till att träffa barnet när han faktiskt kan.
Okej :) Då är det väl lite annat om han knappt träffar sitt barn (synd för dem). Och jag förstår att er son är lite ängslig om dem endast träffas så sällan och kort! Finns inte riktigt utrymme för en närmare relation...
Hoppas det blir bra, hur det än blir!
Gemensam vårdnad och han har alltid haft umgänge sen dem gick ifrån varandra när tös var 2 mån gammal (först 1 natt, hon ammades aldrig).
Så dem har alltid haft en väldigt god relation, trots vad som hänt runtomkring och allt som mamman gjort.
Nu har det i a f blivit bättre, men det är fortf strul emellanåt och det är jobbigt.
Idag är tös 4½ år gammal och har bott även hos oss (ca 1/3 per månad) nu sen i jan 6-7 dagar hos oss och 8 hos mamman...
Det är nu det strular igen när hon kommer få mindre pengar om de fortsätter... =/
Men tös har mått super bra och älskat det här umgänget då hon fått mer tid med sin pappa, som hon annars ofta saknat mycket och inte velat åka ifrån o s v.
Hon mår bättre, uppträder ännu tryggare och gladare m.m.
Men ja, alla situationer är olika så egentligen kan man inte göra en "mall" eftersom de flesta faller utanför och det är synd.