• M A Numminen

Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????

Att lägga tid, engagemang och pengar på någon annans beslut tycker jag är de tyngsta bitarna.
    Sedan bortfallet gällande detsamma från min gubbes sida (han lägger tid, engagemang och pengar på nåt han kunde lagt på vår familj istället) är också en del av det som kan kännas lite jobbigt då och då.

Jag har inget ansvar liggandes på mina axlar men eftersom jag bor tillsammans med min gubbe så drabbas jag indirekt (mer tvätt osv=mer tid, större matinköp=dyrare, en människa till i hemmet=mer engagemang.

Att sedan alltid bli utpekad som den onde (gör du för mycket "lägger du dig i" gör du för lite "stöter du bort barnet" tar du en fight "försöker du bestämma utan att ha någon rätt till det" ställer du något krav i hemmet borde du "anpassa dig efter biomammans regler då det är HENNES barn inte ditt" får du problem med barnet någongång så ska du "dra dit pepparn växer för passar det inte så flytta då" känner du dig åsidosatt så "är det din skyldighet att sätta sambons barn framför dig själv, även ditt eget barn ifall du har ett" och om du tvivlar på relationen någongång bör du ha i åtanke att "barnet är ett offer som inte valt dig och passar det inte så DRA!!!and the list goes on and on and on...)

Men annars är det huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur underbart som helst

Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????