Garderobshylla skrev 2009-02-09 18:13:39 följande:
Jag och min sambo bor 20 mil från våran släkt, så i hemma har vi ingen möjlighet till barnvakt, vilket gör det lite besvärligt för
oss.Vi måste t.ex turas om vilka kvällar vi vill göra något, som träna, jag gör det måndagar och torsdagar och han gör det på onsdagar, annars på förmiddagar innan jobbet. När jag har behövt fara till Skolan har han fått stanna hemma från jobbet(har ingen dagisplats), så kommer det oxå bli när jag måste till tandläkaren osv. När jag varit hos
mvc har jag då haft med barnet.Sen finns det ju ggr då man faktiskt skulle behöva barnvakt för att få göra något bara oss två. Vi skulle vela kunna gå ut ch äta nångång, gå på bio lr gå på fest tillsammans, nu är det bara turas om som gäller.
Tycker ni verkar ha en bra inställning.
Det är lätt att ställa in sig på att barnen är jobbiga och en last, så man grämer sig över det man INTE kan göra istället för glädjer sig åt allt föräldraskapet faktiskt medför.
Det är så inrotat i vårt samhälle att barn ska ses som ett hinder och en last, att det ska vara så otroligt jobbigt, att det blir det bara därför nästan.
Ni kommer ju hinna göra saker tillsammans sen.