• Kängu

Olika policy vid mf-utredning?

Hej!
    Jag har i en tidigare tråd skrivit om immunologiska problem vid missfall (se www.familjeliv.se/Forum-7-137/m3291593-1.html).

Jag hade tre exakt lika missfall, kom i kontakt med Dr Christiansen i danmark och åt prednisolone (cortison) för att han anser att jag har immunproblem.

Nu är jag i v9+0, med ett fint levande embryo, förut har jag bara haft 2mm stor fostersäck vid alla tre missfallen. Inget synligt foster.

Jag kan inte veta om denna graviditet kommer att gå vägen, men trots allt, slumpen eller ej, så har jag gått längre än någonsin nu och det var just den här gången jag fick hjälp av DrC i danmark.

Så jag rekommenderar er att läsa länken och fundera över om det kan vara värt pengarna, i alla fall om man har tre eller fler missfall, och speciellt om man har nån autoimmun sjukdom (men även annars) som sköldkörtelproblem, glutenintolerans, reumatism, ms....osv.

Lycka till

• Kängu

Hej!

Jo, DrC har annan terapi än svenska läkare, men han är ingen flumläkare, han är läkare på Rigshospitalets abortus habitualis klinik (Köpenhamn), och han använder samma immunologiska metoder där, så det är inget flum, men däremot är det terapi man inte gör i sverige, men dock på sjukhus i danmark. men kliniken är privat, för som svensk är det svårt att komma till honom på vanliga sjukhuset, då behövs remiss och det får man nästan aldrig...och danskar som inte orkar stå i kö på sjukhuset kommer till hans privata klinik.

Nej, det kan ju även vara slumpen såklart, att de andra äggen var felaktiga, på samma sätt men att detta kanske är ok. Det får vi aldrig veta...

Ganska låg dos, 10mg prednisolone per dag, från första dagen i cykeln och tills man testar plus eller får mens. Sen gör man uppehåll en månad sen försöker man igen...man gör så för att undvika biverkningar.

Svar på tråden Olika policy vid mf-utredning?