Olika policy vid mf-utredning?
Jag har gjort samma tester som dej, plus att min sambo fick lämna blodprov för att se ev kromosomavvikelser. Spermaprov har inte varit aktuellt för vår del heller, tror inte att det hör till vanligheterna när det gäller mf-utredningar, är nog mer vanligt vid utredningar där par inte blir gravid över huvudtaget.
Däremot borde du nog fått göra en kontraströntgen, det fick iaf jag göra för att kolla att äggstockar och äggledare ser normala ut.
Vet inte vad dom gjorde för typ av VUL-undersökning när du hade dina mf, för min del så kollade dom bara att det inte satt kvar några rester och att det läkt ihop bra. I utredningen gjorde jag VUL igen för att kolla formen på livmodern och för att se att det inte fanns några hinder som gjorde att ägget inte kunde fästa på ett bra sätt (tex skiljevägg). Men hade det varit nåt avvikande hos dej borde läkarna kanske sagt det med en gång...
Men som du säjer så skiljer sej utredningarna väldigt beroende på var man gör dom tyvärr.
Håller med "kostnörd" ang att man inte får så mkt info heller, vill man veta nåt så får man fråga själv! Tycker det e en lite tråkig inställning hos läkarna men men, som tur e finns Familjeliv - här får man reda på det mesta och lite till!