Inlägg från: Farsa på stan |Visa alla inlägg
  • Farsa på stan

tramadol

Ja, det är en opioid och ger alltså en opiumliknande effekt (opiumvallmon, som du säkert känner till, är den växt som ger oss värdefulla mediciner, och hemska missbrukardroger, som heroin och morfin). Tramadol är en rätt populär drog hos missbrukare då det är relativt lätt att få utskrivet och dessutom är lätt att beställa på internet.
    Det är beroendeframkallande, så se till att inte överanvända det.

Vad är det du vill veta egentligen?

• Farsa på stan

Anonym skrev 2009-02-05 20:30:30 följande:

Bara igentligen vad det är man blir så koko av och varför. Det är ju ganska mysigt å ligga å klia på sig själv.. Men du gav ett ganska bra svar! Är tramadol heroin och morfin förresten? Det kan det väl inte vara.
    Nej, det är som sagt en opiOID. Ändelsen "-oid" betyder ungefär "liknande", det är alltså opiumliknande, stimulerar opioidreceptorerna i hjärnan. Jag är inte så haj på det där med kemin i hjärnan och så, men alla celler har receptorer som kan "triggas" av specifika ämnen, i det här fallet tramadol, och sedan skickar ut signaler om hur olika delar av kroppen ska reagera.
    Tramadol är en relativt svag opioid (jämfört med t ex metadon, buprenorfin (som finns i Subutex) och fentanyl), men jag kan tänka mig att det är skönt, jag har hört ungdomar säga att det är skönare än hasch, eftersom man inte blir hungrig av det.
  • Farsa på stan

Anonym skrev 2009-02-05 20:54:08 följande:

jo det är ju en skön känsla, trodde nästan dom skrivit ut för starka men det är alltså vanligt att man blir bäng på dom..
    Ja... lite lustigt att alla här verkar tycka att det är lajbans och rätt harmlöst att bli yr i mössan på tramadol, medan någon som röker cannabis någon gång ibland ABSOLUT INTE bör tänka på att ta hand om ett barn ens en gång.
  • Farsa på stan

Anonym skrev 2009-02-05 21:00:23 följande:

jag förstog inte riktigt vad du menade där... Men cannabis tycker jag är rätt harmlöst om man jämför med alla andra lagliga droger vi har. som nikotin och alkohol.
    Nej, det är klart, det kanske inte är samma människor som här pratar om det lustiga med Tramadol som i andra trådar stenar (vitsande avsiktligt) cannabisrökare. Jag menar mer att jag blev förvånad över att folk helt plötsligt verkar tycka att det är okej med drogrus medan folk i andra trådar är alkoholister om de dricker öl mer än tre gånger i veckan, och barnmördare om de röker cannabis en gång varannan månad.
Svar på tråden tramadol