tramadol
Någon som vet något om tramadol? Fick tramadol retard actavis 100mg utskrivet och man blir ju hög av dom. Någon mer med samma erfarenhet?
Någon som vet något om tramadol? Fick tramadol retard actavis 100mg utskrivet och man blir ju hög av dom. Någon mer med samma erfarenhet?
Ingen? Är lite nyfikenpå vad det igentligen är för tabletter..
Ja, det är en opioid och ger alltså en opiumliknande effekt (opiumvallmon, som du säkert känner till, är den växt som ger oss värdefulla mediciner, och hemska missbrukardroger, som heroin och morfin). Tramadol är en rätt populär drog hos missbrukare då det är relativt lätt att få utskrivet och dessutom är lätt att beställa på internet.
Det är beroendeframkallande, så se till att inte överanvända det.
Vad är det du vill veta egentligen?
Jag fick Tramadol när jag hade ryggskott för ett år sedan, shit vad jag lulla omkring!!! Sen när jag kom till sjukgymnasten frågade hon om jag fått nåt läkemedel mot värken då jag sa att jag käkade tramadol å voltaren så sa hon att de brukar kalla dem för: Trallala å voltarunt för att man blev däng av dem...
Men jag tog dem å de hjälpte iallafall!
hahahaha Det är ju så man känner sig..
Bara igentligen vad det är man blir så koko av och varför. Det är ju ganska mysigt å ligga å klia på sig själv.. Men du gav ett ganska bra svar! Är tramadol heroin och morfin förresten? Det kan det väl inte vara.
Farsa på stan skrev 2009-02-05 20:01:30 följande:
Anonym skrev 2009-02-05 20:30:30 följande:
Gottigottgott.
jo det är ju en skön känsla, trodde nästan dom skrivit ut för starka men det är alltså vanligt att man blir bäng på dom..
Farsa på stan skrev 2009-02-05 20:41:35 följande:
Hur beroendeframkallande är det? Min man äter åtta om dagen enligt smärtteamets rekomendationer och har gjort det sen september + att han äter Lyrica som är nervsmärtstillande.