• Rasmusnalle

Solskenshistoria...

Grattis lilleskruttan Va härligt att höra!!!

Vad är prednisilon och vad gör det för nytta?
    Jag har genomgått två ivf behandlingar och fått pluss båda ggr men båda har slutat i MF i v.6. Jag är i dagsläget i v.6 och har fått höra att mitt hCG är väldigt lågt och vi är utdömda av läkarna.

Den första svängen åt jag trombyl och tog progesteron men slutade enl läkares ordination äta trombyl ca två dagar innan testdagen.
    Nu den här gången fick jag ta fragminsprutor dan efter TD i 2 dagar innan ett nytt blodprov. hCG låg på 109..för lågt säger läkarna..blöder lite nu och har lite värk i magen.
    Nästa gång blir det fragminsprutor redan från insättningen.

• Rasmusnalle

Kom nyss på efter lite forskande att jag har ätit prednisolon i några månader pga min dåliga mage men slutat eftersom magproblem uppkom av ren stress. Vände uppoch ner på medicinskåpet nyss och upptäckte att jag måste ha slängt burken i sista rensningen Åååhhh typiskt!!! Annars har man ju alltid skåpet fullt med gamla mediciner.
     Var fick du medicinen utskriven..av vanlig husläkare..har tittat mycket på nätet och ser att många läkare inte vill ordinera i Sverige pga att det inte finns några studier.
    Jag kanske kan ringa min magläkare..fast han kommer nog inte vilja ordinera mig av de här anledningarna.

Svar på tråden Solskenshistoria...