• Lilleskuttan

Solskenshistoria...

Efter flera år med 4 mf/ma och svårighet att bli gravid så har jag äntligen fått min efterlängtade son. Han kom i v 35+ men var SÅÅ välkommen så.
    Denna graviditet år jag prednisolon ,trombyl och tog progesteron.

Ville bara ge lite hopp till er som fortfarande kämpar.Så ge inte upp,,det är värt det i slutändan när ni väl sitter där med er bebis i famnen..Men vägen dit är LÅNG ,,men kom ihåg,,det kan gå bra även efter många mf/ma och flera års kämpande.

• Svar på tråden Solskenshistoria...
  • mysan750000

Stort graattis Lilleskruttan. Härligt att höra sådana verkliga historier. Jag kämpar och kämpar och det känns hopplöst, men samtidigt vägrar jag att ge upp.
    kram

• Lilleskuttan

Även om det känns hopplöst så ge inte upp.det blir din tur snart. Jag vet att det inte känns så när man är mitt i all skit med håll ut..Lycka till

• Rasmusnalle

Grattis lilleskruttan Va härligt att höra!!!

Vad är prednisilon och vad gör det för nytta?
    Jag har genomgått två ivf behandlingar och fått pluss båda ggr men båda har slutat i MF i v.6. Jag är i dagsläget i v.6 och har fått höra att mitt hCG är väldigt lågt och vi är utdömda av läkarna.

Den första svängen åt jag trombyl och tog progesteron men slutade enl läkares ordination äta trombyl ca två dagar innan testdagen.
    Nu den här gången fick jag ta fragminsprutor dan efter TD i 2 dagar innan ett nytt blodprov. hCG låg på 109..för lågt säger läkarna..blöder lite nu och har lite värk i magen.
    Nästa gång blir det fragminsprutor redan från insättningen.

• Rasmusnalle

Kom nyss på efter lite forskande att jag har ätit prednisolon i några månader pga min dåliga mage men slutat eftersom magproblem uppkom av ren stress. Vände uppoch ner på medicinskåpet nyss och upptäckte att jag måste ha slängt burken i sista rensningen Åååhhh typiskt!!! Annars har man ju alltid skåpet fullt med gamla mediciner.
     Var fick du medicinen utskriven..av vanlig husläkare..har tittat mycket på nätet och ser att många läkare inte vill ordinera i Sverige pga att det inte finns några studier.
    Jag kanske kan ringa min magläkare..fast han kommer nog inte vilja ordinera mig av de här anledningarna.

• Lilleskuttan

beklagar dina mf. Träkigt att ditt hcg är lågt och att du blöder,men det är ju bra att du ska få fragminsprutor nästa gång. Du har ju rätt till en utredning via landstinget efter 3 mf,,tråkigt bara att man ska behöva få 3 st innan det görs nåt.

Jag fick prednisolon utskrivet av en privat läkare som tyvärr har slutat.Tror det är svårt att hitta en läkare som skriver ut det.Det finns nån i Danmark, tror han heter dr christiansen.Är inte säker.

• dossanova

Grattis!! Jag ska ta trombyl och pregnyl under ruvningstiden.. om det nu blir ET på måndag. Hoppas hoppas

Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • StorSara

Grattis!
    Man blir så glad av att höra såna här historier. Då känns det inte hopplöst för en själv.
    Lycka till med allt!

Svar på tråden Solskenshistoria...