Inlägg från: Kalle Karls mamma |Visa alla inlägg
  • Kalle Karls mamma

Erfarenheter av Risperdal??

Risperdal ger man mot schitzofreni hade ALDRIG gett mitt barn det läkemedlet har med egna ögon sett biverkningarna.

Det finns andra lösningar än medicinering
    Har ni provat att göra en beteendedata

• Kalle Karls mamma
    pcalma skrev 2009-02-05 15:25:45 följande:
    M har ett neuropsykiatriskt funktionshinder! Hade det inte varit nödvändigt med medicinering så hade detta självklart inte ens kommit upp på tapeten!!Ang andra tillvägsgångssätt så går vi på BUP en gång i veckan. Vi har fått en massa hjälpmedel, som timstockar, schema för veckan o dagen, säkerhetsgrejor mm. Vi jobbar med bilder i form av schema o sekvenser. Vi förebygger, förekommer o förbereder. Vi använder tecken som förstärkning till språket. Vi berömmer mycket!!!!Jag är tacksam om jag slipper påhopp om att vi är dåliga föräldrar mm.
    Det är absolut INGEN som har sagt aqtt ni är dåliga föräldrar.
    Du frågade om en åsikt positiv eller negativ.

Hade varoit bra om du skrev det du skrev nu så inte andra tror att det enbart handlar om ett argt barn.
    Detta är ju en helt annan sak eller hur
    Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • Kalle Karls mamma
    pcalma skrev 2009-02-05 15:37:38 följande:
    Jo du har så rätt. Det är svårt att få ner i skrift o man tolkar på fel sätt ofta för att man inte hör tonläge mm. Det är ju känsligt sånt här o inget man vill så klart, så man tar "väl åt" sig pga av ens egna dåliga samvete!Detta är lite sista halmstrået, samtidigt är jag livrädd o ledsen o vill det inte alls. Men ingen mår bra nu o inte hon själv heller.Det är så svårt o så känslosamt!
    Jag förstår precis hur du känner har oxo en tös med problem och det är påfrestande men man kan inte annat än att göra sitt bästa.

Man är ju inte mer än människa och man behöver inte alltid vara stark
    Du ska inte ha dåligt samvete detta är inte dit fel det är ingens fel förutom kanske ödet
    Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
Svar på tråden Erfarenheter av Risperdal??