• Anonym

hur fort med reductil kände du ....

Svar på #23
    ja , det är ju också min förhoppning O tänk att få komma i alla dessa snygga kläder , vad kul
  • Anonym

men .... kände du att du kunde unna dig lite cider eller vin på helgen ??

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-06 13:48:29 följande:

men .... kände du att du kunde unna dig lite cider eller vin på helgen ??
    ja på helgen drack jag 2-3 glas vin nästan varje helg och åt lite mörk choklad. Märkte aldrig att minskningen stannade upp för det!!
  • Anonym

bakeacake skrev 2009-02-06 13:54:26 följande:

hur gör man för att få den medicinen?
    du får gå till läkare sök till vårdcentralen Men dom har regler för hur mkt övervikt man ska ha för att få den.
  • Anonym

bakeacake skrev 2009-02-06 14:00:39 följande:

Anonym skrev 2009-02-06 13:57:56 följande:
    de ska ja göra.. jag har ett BMI på 31,9.. har fetma i familjen, mamma har gjort en GB, och min mormor och moster väger båda över 150 kg och är ca 167 långa...
    ja men då ska du gå och kolla om du kan få det! Dom har också en del krav med blodtrycket bland annat så att man inte har för högt och så får man gå och testa det med jämna mellanrum. Jag tyckte att det var värt det och min doktor och sköterskorna på min VC berömmde mig varje gång jag kom dit och hae gått ner.
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-06 14:03:59 följande:

bakeacake skrev 2009-02-06 14:00:39 följande:
    ja men då ska du gå och kolla om du kan få det! Dom har också en del krav med blodtrycket bland annat så att man inte har för högt och så får man gå och testa det med jämna mellanrum. Jag tyckte att det var värt det och min doktor och sköterskorna på min VC berömmde mig varje gång jag kom dit och hae gått ner.
    man ska också ha försökt gå ner på andra sätt innan man får medicinen men det har du säkert redan provat.
  • Anonym

bakeacake skrev 2009-02-06 14:06:45 följande:

Anonym skrev 2009-02-06 14:05:24 följande:
    haha jo ja håller på just nu men de går inte så bra... ;)
    fortsätt med det så länge! för i bland så tror jag att dom vill att man ska gå ner x kilon innan man får börja med medicinen för att visa att man är motiverad tror jag.. men jag hade redan gått ner 4 kg på egen hand inann jag sökte hjälp så då tyckte dom att det räckte med det. jag fick den då direkt.
  • Anonym

vad kul o se att flera har kommit in i tråden - kanske vi kan träffas här o peppa varann ??

• Anonym

till en början får man 10 mg för att se om det gör någon verkan , sedan ökar den till 15 mg. Man får en "provförpackning" på 28 st först för att utverdera om det passar en . Den kostar 400 kr och räcker till 4 veckor. men den går på högkostnadsskyddet man har på apoteket.

• Anonym

tack för tipset

• Anonym

Vad krävs för att få reductil utskrivet?
    Är det på något sätt dåligt om man försöker bli gravid?

• Anonym

wooohooo i morse visade vågen 70,2 kg när jag börjae med reductil den 4feb visade vågen 75,8. fatta vad glad jag är kan inte minnas när jag sist såg att det gick neråt. Nu har jag "bara" 12 kg kvar , hoppas jag lyckas

• Anonym

det går sakta men säkert idag visade vågen 68 kg hur går det för er andra ?

Svar på tråden hur fort med reductil kände du ....