Inlägg från: Dinosaurien |Visa alla inlägg
  • Dinosaurien

Våga skaffa en tredje???

Trist att det blivit så för er! Men när jag läser dina inlägg kan jag inte låta bli att tänka att ni måste kanske fundera igen på varför ni vill ha ett tredje barn eller ej. För du skriver så mycket om att du vill uppleva graviditeten och förlossningen, mindre om att du längtar efter ett barn till. Och det finns väl viss anledning att tro att det aldrig kommer bli en normal graviditet för dig så ni kan ju inte skaffa en trea för att få uppleva det!
    Jag förstår dock känslan för jag är akutsnittad en gång och valde sen ett planerat snitt nästa gång. Hade också hoppats på nåt annat även om min aungar definitivt inte ville komma ut för tidigt. Jag kan tänka att jag också skulle vilja uppleva den där perfekta förlossningen etc men nu med två snitt i bagaget vet jag ju att det aldrig blir så. Trots det var jag tvungen att fråga doktorn om hur det såg ut inne i magen och om de trodde att det var omöjligt med en trea. Oh nej sa de det skulle gå finemang. Och bara genom att veta att jag KAN om jag vill så är det ok. Kanske aldrig kommer nån trea men jag gillar att veta att det finns möjliigheten om vi vill. Kanske skulle det bli samma känsla för dig?
    Men inga fler barn för att få vara med om förlossningen...det blir fan aldrig som man trott ändå. Och det är ju bara en liten minut av barnens hela liv...det spelar ingen roll!!!
    Lycka till! Du ska absolut snacka med den gynekolog som hade hand om dig på spec-MVC, boka in ett samtal redan nu och snacka om risker etc så att du kan komma vidare i dina tankar med lite mer information om risker för just DIG!

Svar på tråden Våga skaffa en tredje???