hur ser DITT drömhus ut?
är nyfiken på hur era drömhus ser ut...
allt från golv till kök?1 plans,2 plans el 1,5 plans kanske?
berätta gärna så detaljerat som möjligt...
vilket rum som ska ligga var,kakel färg etc
är nyfiken på hur era drömhus ser ut...
allt från golv till kök?1 plans,2 plans el 1,5 plans kanske?
berätta gärna så detaljerat som möjligt...
vilket rum som ska ligga var,kakel färg etc
wow.....
vi håller på o ska bygga hus nu till våren o detta är vad vi kommit fram till hittils..
en vit sprutlakerad 1 plans villa på 200 kvm med svarta tak plattor..vita dubbel dörrar med fönster upptill..
stor hall (28 kvm) med klinkers(ej bestämt oss för färg än)och ett fönster med spröjs
till vänster en dörr som man går in till tvätt"stugan" o vidare in till dubbelgaraget...bredvid dörren till tvättstugan (från hallen)ska de finnas en dörr till stora badrummet med sandfärgat kakel o klinkers o vita hans o hennes badrumsmöbler.
klätt bubbelbadet i kakel o dusch dörrarna gränsar med bubbelbadet.
på höger sida av hallen ska det vara 2 sovrum på ca 20kvm var.båda rummen ska ha vanliga fönster med spröjs
mellan dem rummen ska det vara en liten toalett på 6 kvm i vitt klinkers/kakel.fortsätter man rakt ner så ommer man till vårt sovrum på 50 kvmhögt över sängen kommer det finnas 2 st "halvmånefönster" o på högra sidan kommer det finnas 2 st vanliga fönster med spröjs o mellan dem en balkong dörr...
på andra sidan kommer vi ha kök,vardagsrum o matrum på 85kvm..
hela långsidan kommer vara fönster från golv till tak med spröjs.
längst in till vänster kommer vara vårt vita lantkök ca 9 meter kök med bänk o vitvaror...på andra sidan om köket kommer vi ha en bänk längst med väggen.av små köksskåp med en lång vit dyna på som man kan ha o sitta på när man är många ca 4 meter lång,på själva kökssidan kommer vi ha vita plankor på väggen(lantligt stuk)vet ej vad det heter.
annars kommer resten av väggarna vara vit vävtapet.
det kommer finnas en vit kakelugn mot väggen där mat"rummet" kommer vara så altså mellan köket o matrummet kommer själva vardagsrummet vara...
har inte bestämt vad för bänkskiva vi ska ha till köket...
taken i alla rummen ska vara vitlaserat vet ej om jag vill ha vitlaserat golv oxå i alla rum el om vi ska välja valnöt???
kanske valnötsbänkskiva o valnötsgolv överallt?
vardagsrumsmöblerna är dock av valnöt..inte så snyggt me så mkt valnöt kanske?
kom gärna med tips,för än är vi bara i ritningsstadiet...
o just det hela den sidan där det bara skulle vara fönster ska det finns en balkong dörr oxå som man kommer ut till vår veranda..har dock inte bestämt hur den ska se ut än...
som jag sa..kom gärna med förslag på vad som kanske hade varit bättre,praktiskare,snyggare etc..jag e öppen för alla förslag...
vill verkligen att detta huset ska bli perfekt då vi köpte hus för 1 år sedan o total renoverade men jag har tok ångrat mig med allt vi gjort...
oj vad långt d blev :)
hade inte varit dumt alls,men undra vad det kostar attunderhålla osv