Inlägg från: Anonym (Oroligvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oroligvän)

Tabletter för att avvänja hasch

En vän till mig har börjat knappra tabletter. Dennes anledning till detta är för att kunna sluta röka hasch. Jag tycker att det låter lite kostigt. H*N menar alltså att det sedan blir lättare att sluta med pillrena tvärt än med haschet. Så jag undrar nu om det verkligen kan vara så, eller är det en av alla bortförklaringar för att bara kunna få berusa sig?
    Svar gärna från "erfarna" människor.

• Svar på tråden Tabletter för att avvänja hasch
  • Anonym (Oroligvän)

Vad jag vet om så äter h*n bl.a stesolid. Det verkar väl lugnande va?
    Och så är det massa fler. Ett par blåa... ???

• Anonym (Oroligvän)

Tack för era svar. Det är nog så som jag trodde från början då.
    Jag har försökt att hjälpa h*n men jag kommer ingen vart. H'n har inget problem med detta, kan klara sig ur det om h*n bara vill. Bara massa bortförklaringar hela tiden.
    Jag känner mig så maktlös.
    Den beroende måste medvetet "lägga in" sig själv på behandlingshem osv va?
    Jag är bara så rädd att någonting snart kommer att hända. Gud vad jag skulle ångra att jag inte gjorde mer. Men vad??!

• Anonym (Oroligvän)

Min vän är 29. Så det känns som att h*n kastar bort sitt liv! Åh, jag blir galen.
    Vad är LVU?
    Kan man köra bil och sådant på dessa tabletter? Vad jag har förstått så blir man väl ganska så påverkad, eller blir man bara av med ångest och får ett lugn? Hur blir man utav rohypnol?
    Det är väl så olika, men går det att ha ett fungerande "vardagsliv" med ett tablettberoende? Med haschrökat är det ju inte så "farligt" ändå. Man blir ju liksom inte helt borta. Om ni förstår vad jag menar.

Svar på tråden Tabletter för att avvänja hasch