Inlägg från: SläppHästarnaFria |Visa alla inlägg
  • SläppHästarnaFria

Tabletter för att avvänja hasch

Cannabis skapar inget fysiskt beroende men man kan ha problem att sluta med det ändå såklart.

Stesolid och andra bensodiazepinpreparat skapar ett fysiskt beroende och beroendet som dessa skapar brukar jämföras med opiater. Stesolid hör dock till dom lite mildare bensodiazepinerpreparaten som gjorts för att hantera akut ångest.

Dom blå pillren kan jag meddela heter valium. Dessa skapar också ett fysiskt beroende och effekten dom ger påminner ganska mycket om cannabis. Väldigt vanliga preparat i exempelvis Amerika men i Sverige så finns dom inte längre för försäljning på apoteken.

Om pillren egentligen inte skulle ha inskaffats för att ha lättare att sluta med cannabis så skulle jag gissa på att dom har skaffats på grund av sitt lägre.

I min mening så bör man hålla sig till cannabis - om något av dessa, men alla droger ger inte samma utdelning till alla. Dock känns det inte vidare klokt att möjligen byta till ett fysiskt beroende.

Hoppas h*n lyckas sluta med alltihop, om det nu var tanken även från h*ns sida.

Svar på tråden Tabletter för att avvänja hasch