Urkopplinga av airbag m.m.
Tack för inlägget amson! Sitter i exakt samma situation men en Volvo V50 -05. Dock frågade vi om det i somras då vi köpte bilen och då sa säljaren att det kostade ca 5000 kr och när jag försökte få den urkopplad som "med i köpet" så sa min mor (som va med) "När det blir aktuellt kan jag betala det". Mamma ville vi skulle köpa den bilen ändå...
NU - när vi måste koppla ut den till sommaren för att vi vill ha barnstolen i fram kommer det gå lös på 4300 kr enligt Volvo här i Umeå. Då kostar materialet (urkopplingsdosa samt annat bälte) ca 2650 kr av det. Ett bälte som bara är längre med extra "bältes-sträckare". Idioti tyckte jag o ringde runt till bla Mekonomen som sa att de ALDRIG bytt bälte på lika biltyp. Hmmm... De tog ca 700 kr för urkoppling !
Ringde just mitt försäkringsbolag (Volvia) som sa att det inte spelar någon roll försäkringsmässigt om man byter eller inte. Kvinnan jag pratatde med kontrollerade extra med sina kollegor som i sin tur aldrig hört detta heller !
Ska framöver testa vårt babyskydd (Acta Graco logico)så det passar med det kortare bältet och sedan besluta...