• Maniok

Vänner i kristianstadområdet!

Edvina: usch, jag känner igen det där. Vi har ofta patienter som vi inte ska ha, med kontroller var 30:e min (vilket det inte riktigt finns tid för på en avdelning som våran)för att inte tala om alla inf-, kirurg- och ortopedpatienter.
    Har ni oxå haft mkt calisi nu? Tycker vi har det hela tiden, tröttsamt tycker jag!!!
    Vad är det för hund som dina föräldrar har?

Ngn som ska hitta på ngt roligt i helgen då? Själv ska jag jobba.

• Maniok

Edvina82 skrev 2009-02-27 08:46:40 följande:

maiok: haha där fick jag en liten känga infpat (jobbar på inf ju) vilken avd är du på nu?Nä det har börjat avta ganska rejält, men ett tag hade vi nog alla rum isolerade, men det är ju klart det ska ju vara hos oss när de är isolerade. Vi har ganska ofta pat som har kontroller 30 min fast, då brukar man ifrågasätta fortsatt vård...bara för någon vecka sen hada vi kontroller var 15 min, men det blev avskrivet väldigt snabbt, när läkaren insåg att det inte var hållbart. Det jag mest blir ARG är det bristande samarbetet mellan avd och avd, som i detta falla kunde kostat liv.Mina föräldrar har en blandning av Border collie och en Golden retriver, han ser ut som en svart golden, fast med collie ansikte.
    Hehe, inte meningen att ge dig en känga. ;) Jag jobbar på navet = närsjukvårdsavdelning. patientklientelet är multisjuka äldre. Ofta med ohållbar hemsituation och i behov av ökade insatser och därmed vårdplaneringar.

Låter som en härlig vovve. Har det gått bra?
  • Maniok

Edvina82 skrev 2009-02-28 18:26:20 följande:

maniok: är det på "navet" som du jobbar på? hört mycket gott om den avd! haha nä ingen fara vet att inf. har många "uteliggare", en av våra läkare var där 1 år, men kom sen tyvärr tillbaka till oss
    Ja, det e på navet. Jätte bra personal. Vad var det för en läkare då? Jobbade han hos oss?

Kul att träffa på gamla kompisar! Jag har jobbat bland kräk o skit i helgen....troligtvis calici, säger bara en sak: JAG ORKAR INTE MER!!!! Blir galen på detta.
  • Maniok

Edvina: ahaa, utländsk läkare eller?

Jag är så uppe i varv idag, på ett dåligt sätt. Irriterad på mkt. Känns som jag tänder till på minsta lilla. Jag är hemma med gossen idag, han har fått ögoninflammation. Under tiden som jag satt i telefonkö så rymde hunden. Hittade henne till slut efter 10 min. När jag sedan skulle köra in till stan hamnade jag bakom en förvirrad idiot som inte blev färdig till att köra ut ur den stora rondellen vid maxi. När han väl körde bytte han fil kors o tvärs. Tror inte han visste vart han skulle. Så han höll på att köra in i mig 2 ggr. Efter besöket på bvc så körde jag till Ica kvantum på Näsby för att handla innan besök på apoteket. Jag står i lugn o ro o plockar frukt. Brevid mig står en utländsk tjej i 30 års åldern kanske. Min gosse är som vanligt social och hälsar på alla som går förbi. Tjejen tappar ngra äpplen utan att bry sig om att plocka upp dessa, sedan vänder hon sig mot min pojke och väser "håll käften" ungjävel. Jag blev så paff att jag inte fick fram ngra ord. Sedan igen " käften på dig ungjävla jävel". Vad säger du?!, fick jag fram. så säger man väl inte! Jag kände hur det kokade i mig. Hon fortsatte vara otrevlig och började gå sin väg, jävla psykfall, e du inte klok?! fick jag fram. Kände bara för att slå henne på käften. När jag lämnade affären stog hon i kön i kassan och jag kunde inte låta bli att blänga argt på henne.

Säkert en psykiskt sjuk människa som man inte ska ta åt sig av, men det riktigt kokte i mig. Och så tänker man det man inte får tänka... usch! Detta blev en hel historia ju..

• Maniok

sofflan: Tack. Ja det var en riktig idiot det. Var det skönt på poweryogan?

Edvina: Ja, då vet jag vem det e. Hon e inte omtyckt av ngn...vad jag vet iaf. Usch, nej, vad hemskt. Vilken tur att de klarade sig utan större skador. Förstår att både du o hon blev chockade.

• Maniok

Edvina: Hihi, barn är för härliga! Känns skönt att höra att ni blev bra bemötta. Det e ju förutsättningen för en god vård. :)

Solstrålen: Vad roligt att höra av dig. Hoppas ni har det riktigt skönt och massa sol. kramar

• Maniok

Jag förstår inte hur jag kan vara så konstant trött. Efter att ha jagat ännu en gång efter vår rymmare till hund tog vi en långpromenad. Under promenaden kände jag mig så ruskigt trött att jag knappt orkade prata med min pratkvarn till son. Somnade på soffan en liten stund nu och vaknade med svagt illamående.

Fick precis reda på att vi har calici på avdelningen på många salar, med intagningsstopp och besöksförbud som följd. Det har ju gått 51 timmar sedan jag sist vårdade en av de sjuka, så har ju passerat de 48 timmarna. Men fattar inte varför jag ska må så här. Det återstår att se vad kvällen bär med sig.

• Maniok

Sofflan: Jag önskar att det hade varit så, men går i väntan på äl som troligtvis är på torsdag 5/3. Var nära att kräka 2 ggr igår, men kämpade emot och lyckades tillslut somna. Imorse kändes det ok, tills jag steg upp. Har ingen aptit direkt.

Jag e så trött på min hund, hon bara gnäller hela tiden. Och rymmer. I morse drog hon över staketet igen fastän jag stog ute med henne. Det e 3:e gången nu. Fick spel igår, så nu har sambon lovat att ordna en löplina, annars säljer jag henne!

• Maniok

Edvina: jag antar att jag är för mesig i min uppfostran...men det har ju gått så bra med henne fram tills nu. 1 års trots kanske?

• Maniok

Edvina: jasså, varför det då? sjuk?

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!