Inlägg från: Morghana |Visa alla inlägg
  • Morghana

Vänner i kristianstadområdet!

Hallååå folket!
    Jag är tillbaka efter ett smärre datorhaveri! Grafikkortet la av och klantig som jag var lyckades jag beställa fel sort! Så det tog ett tag att ordna upp allt. Men nu har jag stoppat i ett nytt kort och det funkar perfa!

Välkomna alla nya!
    Lite om mig: En östgöte som flyttade till Fjälkinge augusti 2007. En 10-årig dotter sedan tidigare och så 2 små pojkar med min nuvarande sambo/skåning. Den första lille är ca 1,5 år och den andre ca ½ år.
    30 år fyllda (31 i år).

Påskfirande blev det minsann inte här! Jag hade bestämt att vi skulle samlas hemma hos oss så att jag äääntligen fick ta mitt första glas vin på ca 2 år! Men helt plötsligt hade ingen...tid. Sambons föräldrar hade sååå mycket att göra i sin stuga uppe i Småland och sambons ena syster med barn behövde oxå åka dit upp då hennes barns farmor fyllde 80. Hon bor där uppe i Småland dådå.
    Inte hade vi råd att åka hem till min familj i Östergötland så..tja...det bidde grillpremiär för oss istället och en kall god öl i solen!
    Svärmor tyckte vi skulle ta påskfirande/valborgsfirande på samma gång istället. Jaja..det får väl gå!

• Morghana

Grattis Maniok! Oh vad roligt!
    Jag fyller oxå i december.

• Morghana

Ah fiska var länge sedan! Det är kul men jag gillar inte lukten på händerna efteråt. :-P
    När jag var tonåring brukade vi åka till några klippor i Kolmårdstrakten och fiska strömming. Det var bara att kasta ut linan med en massa krokar på, veva in och så var alla krokar fulla med strömming.

Det här med en träff...än så länge vet jag inte riktigt.
    Det enda jag vet helt säkert är att helgen den 15-17 maj är jag upptagen! Då kommer delar av min kära familj ner ifrån Finspång för på söndagen sedan ska vi hålla dop för minstingen.
    Och jag tror vi ska på konfirmation den siste maj. Annars är jag nog rätt ledig. Men måste släpa med mig den minste av pojkarna som inte alls vill vara hos pappa längre än 5 minuter.

I helgen ska vi inte göra något speciellt. Ja greja lite med trädgården kanske..plocka kvistar och grenar som blåst ner och ligger överallt. Dottern ska iväg till ridskolan imorgon förmiddag med. Tänkte släpa med mig båda grabbarna och få oss lite frisk luft samtidigt.

• Morghana

Herbst: Ja de där jäkla anläggningsjobben är inte roliga..min sambo jobbade ett tag som anläggare när första sonen föddes. Han bodde uppe i Stockholm söndag kväll-torsdag kväll. Ingen höjdare. Nu pluggar han komvux istället. Hemma mest hela tiden! Annars skulle jag gå under, ensam med 3 barn.

Blir väl inte så mycket ikväll. Någon film kanske.
    Sambon ska ta med min dotter hem till sina föräldrar lite senare och låta henne vara med och polera upp bilen. Lite egentid för dem två. Vilket är bra tycker jag! Han är inte hennes pappa men det är fint att han vill ta sig tid med henne.
    Så jag blir hemma med småpojkarna. Tänkte tvätta lite ikväll men det får vänta tills han är hemma igen och jag kan göra det ifred.

• Morghana

herbst: Visst gör man det. Men man får ändå försöka tänka på de positiva sakerna. Man får tid för sig själv (även om inte alla vill det), att det ändå inbringar pengar och en trygghet för familjen och att man får ta igen kvalitetstid under tiden han är hemma. Men jag vet...det är svårt att tänka positivt när man sitter mitt i det! Man vill ju vara tillsammans med normala arbetstider.
    Och har man inga vänner...ja då blir det ju ännu tyngre. Många blir ju "rädda" när någon de känner förlorar ett barn. De drar sig hellre undan än att vara rädda för att säga något dumt.

KaffeSandra: Ullared är ett jäkla ställe! :-P Jag har varit där en gång och det dröjer nog innan jag åker dit igen! Så mycket folk! Hade dessutom en stor mage som tyngde och ett tjatande barn med mig. Ska jag dit igen ska det vara utan barn. Svärmor tjatar om att jag ska med dit. De åker ooofta hon och en svägerska. Jag brukar bara skicka med en lista! Men det är ändå kul att shoppa!

• Morghana

Det lät skönt att ta Ullaredsshoppingen som en liten weekendsemester. Så skulle jag med kunna göra! Speciellt om jag fick avsluta shoppingdagen med en kall öl.

Nu har jag varit på långpromenad. Det känns i hela kroppen. Är verkligen inte fit for fight efter graviditeterna! Har bara tagit väldigt korta promenader hittills.
    Dottern rider på nystartad liten ridskola (privat) i Legeved så jag passade på att ta pojkarna på en tur i vagnen under tiden. Mycket bättre vägar att gå på där än här hemma.
    Vill inte promenera längs Österslövsvägen med bilar som far förbi, oftast i rasande fart.
    Snart ska vi äta lite och sedan klockan 15.30 sitter jag bänkad framför innebandyn på tv4. Min systers sambo spelar sm-final i Globen och det måste jag såklart se! Mamma och syrran ska sitta bänkade där och lovade vinka. :-P

• Morghana

herbst: Låter illa att han hade råd att åka till Tyskland och spendera pengar men inte pengar till barnkläder. Och sedan fråga om ni ville köpa snus..njae..näe. Då kunde de allt ha bjudit på snuset.

Gud vad gott med allt grillat! Ska nog ta en omgång grillat till helgen.

Edvina82: Vad är det för trasselhjärtan du gör? Försöker föreställa mig hur de ser ut men det går lixom inte.

Vet ni vaaaad? Eftersom jag inte kan skvallra för någon...men jag ändå måste få säga något...
    Det vankas bröllop här i sommar! Eller någon gång.
    Sambon frågade idag om vi skulle ta och beställa ringar tills det är dags för sonen att döpas. Men han ska döpas den 17:e maj så det blir lite för tätt inpå. Är ju en del att fixa. Så jag funderar på juli. Ska ringa pastorsexpeditionen imorgon om de har öppet och kolla upp lite datum!
    Blir inget överflådigt bröllop och förmodligen ingen brudklänning. Som är min dröm. Att få ha en riktigt tjusig klänning på mig, men vi ska ändå gifta oss. Kanske går det att hyra klänning någonstans till rimlig penning.
    Men jag ska gifta mig!!

• Morghana

Edvina82: Tack! Och det är just vad det ska bli...mysigt. Behöver inte kosta skjortan för det ju.
    Näe vad tråkigt att ni måste skjuta på det. Eller..?

Trasselhjärtan..det låter gulligt. De är säkert finfina!

• Morghana

Edvina82: Ja det kan jag förstå. Det skulle ju bli "er" månad.

Aah Bröllopstorget ja..tack för tipset!

Sådana smycken tycker jag om..när de blir personliga.
    Jag och dottern sitter ibland och tillverkar smycken till hennes kompisar när de fyller och sånt. När vi hade några smyckeskit hemma som jag köpt från Panduro. Med lera som man bränner i ugnen, silvertråd och lädersnören. Riktigt kul att pyssla med.

• Morghana

Får heller aldrig gå på några bröllop. :-P
    Tack så mycket!
    9 år..det är inte så illa pinkat!
    Då blir det lite extra festligt nästa år kanske?

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!