Inlägg från: sofflan82 |Visa alla inlägg
  • sofflan82

Vänner i kristianstadområdet!

Nej, jag köpte ingen denna gången, men funderar på att köpa en foundation, den verkar riktigt bra faktiskt!

Jag är sååå trött! Fattar inte riktigt... Orkade verkligen inte åka och handla så det blev hamburgare på Max... suck...

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • sofflan82

Katter är verkligen underbara! Vår är lite knäpp så hon älskar bara mig och sambon, vi kan och får göra vad som helst med henne. men så fort svärfar kommer in i huset ändras hela katten och vill helst slå honom med tassen eller bita honom... Likadand med de flesta nya som vill hälsa och klappa på henne... Men hon är vår lilla bebis! Har haft hene sedan hon var ca 8 veckor (hittade under en bil i ett industriområde) och hon har alltid gjport som vi. Hon är en katt som sover när vi sover och är vaken när vi är det, väldigt bekvämt! {#lang_emotions_laughing}

• sofflan82

Vad trevligt! Klart att man jälv ska lukta gott också!

• sofflan82

Vilken otur du har haft Maniok! Hoppas verkligen att ni löser allt innan er skidsemester!

• sofflan82

God morgon på er alla! Hur är det med er idag? Vad ska ni göra i helgen? osv... {#lang_emotions_wink}

Själv ska jag snart ut och rida en sväng och sedan är resten av helgen oplanerad, blir väl lite ridning imorgon också. Sambon har åkt till Önneträ för att få offert på husbygget och igår var han på lantmäteriet och bygglovsavdelningen, så allt ser ljusare ut! Det är bara den där byggfelsförsäkringen som vi hoppas slippa! Slapp den förra gången vi byggde (var då ny lag) och det vore ju skumt om vi bara byggfelsförsäkrade halva huset.. ? Om inte annat gäller den ju inte oss då vi bygger själva... Så minst 15000:- för en försäkring som inte hjälper oss ett dugg känns saftigt...

• sofflan82

Det var härligt ridväder idag! Trots att jag inte trodde det först. Efter det har jag bara suttit och tagit det lugnt. Svärfar och sambons bror var här och fika så vi diskuterade tillbyggnad (som alltid just nu..) och nu är alla papper för klyvningen av tomten ifyllda och klara. Ska fylla i papprena för bygglovet och rita allt till det. Sen ska jag inte göra mer alls i helgen! Ikväll blir det god middag med sambons bästa kompis som ska åka till Norge och jobba.. Ska bli trevligt!

• sofflan82

Har också haft en slappar dag.. Ritade planritningar till bygglovet idag och kom på en ännu bättre planlösning till huset. Har lagt upp nya bilder i galleriet..

• sofflan82

Det har varit en del pill med att rita allt skalenligt och se till att det blir rätt med innerväggar osv.. Man vill ju inte behöva göra om ritningen.

Vad roligt endå att städa undan och sortera, man brukar verkligen hitta massor med saker man glömt bort. Vad ska det bli för golv då? Vad gott med stek, vi gjorde "sondagssteken" igår, idag blev det kebabpizza, imorgon ska mitt nya liv börja... {#lang_emotions_innocent}

• sofflan82

Det är ju viktigt att man själv trivs också, så själklart ska du sätta upp gardiner om du gillar det!

• sofflan82

Vilken tur att jag inte har några gardiner, det verkar vara svårt att bestämma sig ju.. Nöjer mig med våra "öppna" fönsterdörrar som bara har persienner i svart i sig. Men just jag har aldrig varit en gardin människa.

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!