Inlägg från: Morghana |Visa alla inlägg
  • Morghana

Vänner i kristianstadområdet!

Edvina82: Jasså? Ja jag syns väl lite här och var antar jag. Alltid släpandes på en liten grabb och ofta en tjatande flicka i hälarna.

• Morghana

Är nog helt möjligt.

Ska den hålla på ännu längre eller är han på hemgång? Jag tycker klockan går så otroligt sakta jämt när sambon är iväg någonstans.

• Morghana

Härligt :)

Ha det gott!
    Nattinatt

• Morghana

Tack för välkomnande!
    Aah så där fanns det ytterligare en Fjälkinge-bo..trevligt. :)

Trädgården ja..det är dags att börja lite i den med. Sambon har klippt några vinbärsbuskar. Svärmor har klippt äppelträden. Så nu är det bara för mig att planera lite blommor. Jag med mina svarta fingrar.
    Vi har ett halvt igenvuxet jordgubbsland med.
    Vi hyr bara huset men får nyttja trädgården precis hur vi vill.
    Sandlåda ska vi försöka få till i år med. Och en liten pool ska inhandlas inför sommaren!

Det är så härligt nu med all krokus och snödropparna som slagit ut. Tulpanerna och påskliljorna är på väg upp med.

Idag har jag ränt på stan i över en timme. Enbart för att hitta Kjell och Company. Jag har varit där förut 2 ggr men mitt lokalsinne befann sig någon heeelt annanstans. Jag sprang varje gata fram och tillbaka 3-4 ggr UTOM den gatan det låg på. Sedan när jag gick därifrån upptäckte jag hur nära jag parkerat bilen...

• Morghana

Solstrålen: Oj..."erotikparty"...jag som knappt vågar uttala ordet. :-P
    Det skulle vara kul att träffa lite folk men som det ser ut nu är vi inte hemma den helgen tyvärr!

Jag är inte heller jättepigg på att greja i trädgården men jag vill ju ha en fin trädgård. Förra sommaren var magen i vägen då jag var gravid med lille Max och den andre busen Milo sprang omkring som ett skållat troll när vi var ute!

Mikah: Ja här har man passerat den där magiska 30-årsgränsen.
    En navigator skulle vara perfekt i handhållen form! Helst med alla affärer inprogrammerade. Ah så du har oxå tätt mellan dina. Jag har ju 14 månader mellan mina små. Och så den store som är 10 år då.
    Hon är iväg på ridlektion idag för första gången. Sååå förväntansfull.
    Tyvärr hade alla andra barn droppat av. Öroninflammationer och allt vad det var. Men det gör inte henne något...bara hon får rida!

Min pappa kommer på besök snart ifrån Finspång. De kom igår kväll han och hans sambo men tog det lite lugnt på hotellet efter 5 timmar i bilen. Inte har jag hunnit städa ett dugg känns det som. Inte lätt att diska med en hand då det sitter en bebis på den andra armen hela tiden.

Ska jag rida i skogen behöver jag en häst som hittar hem själv. :-P Eller en navigator på hästen kanske?

• Morghana

Sofflan: Inget ont som inte har något gott med sig.
    Lära sig nya saker är ju sällan fel!

Guuud vad mysigt med galopp! Tjejen min dotter rider hos pratade idag om att kanske dra igång en grupp för vuxna som vill fräscha upp gamla ridkunskaper i höst. Gör hon det hakar jag på.

Låter nästan som min dotter det där. :-P

• Morghana

Idag är en "gäsp"-dag.
    Minstingen vaknade runt 8.30...så vi gick upp för att inte väcka sambon och den lite större sonen. Vi la oss i min dotters säng istället och tittade på tv eftersom hon sov hos en kompis inatt. Efter någon timme somnade lillplutten igen så jag småslumrade lite jag med. Blev ju inte direkt piggare av det precis!

Våfflor åt vi igår när min pappa och hans sambo kom hit och hälsade på.
    Det var sååå gott och länge sedan vi åt det. Jag gjorde en fräsch fruktsallad till. Riktigt gott uppepå våfflan med lite jordgubbssylt och grädde.

Det viktigaste jag har att göra idag är att inhandla toapapper.. .som jag nu glömt i flera dagar! Vill ju inte sitta där i "skiten" helt plötsligt..

• Morghana

Staaaackars kissekaaatten! :)

Hemlagad kalops lät gott.. :) Vi äter sällan kötträtter här..sambon har någon konstig fobí mot kött. De få ggr han äter det kan det vara en jättefin bit fläskfilé men han hittar ändå senor, fett och brosk..tycker han. :(
    Jag är kött-o-man. Kött i mald form funkar för honom iaf.
    Här får det bli pizza ikväll.. fortsätta den slappa stilen.
    Efter en laddning tvätt.

• Morghana

Maniok: Det lät riktigt drygt med jobbet. Men det borde väl vända snart får vi hoppas! Vinterkräkan är något jag är lite skraj för..lite spyfobí sådär.

Neeej jag missade ju Beck igår! 2 av filmerna har jag missat...aaargh. Men de kommer la någon mer gång..eller så får jag göra som man gjorde förr i tiden..hyra dem.
    Vi hyr ALDRIG film numera.

• Morghana

Edvina: Vad roligt. Brukar inte heller få se hela filmer så ofta. Men jag älskar vår viasat-box där man kan pausa och spola tillbaka! Det har jag börjat utnyttja ofta när jag kommer ihåg det!

Här ska det bara tvättas idag. Ligger efter sååå mycket med tvätten då lillen helst inte släpper iväg mamma till att göra något. Och det blir ju en hel del tvätt med 5 familjemedlemmar varav 3 barn som blir smutsiga bara de sitter still!

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!