Inlägg från: Tant Groda |Visa alla inlägg
  • Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

japp en utländsk läkare som inte är känd för att vara trevlig!

USCH vilken dag det har varit!
    Mamma skulle hämta hunden i morse med barnbarnen, efter ett tag ringer en kille min sambon och säger att mamma har krockat, sambon får oxå prata med mamma! Jag ringer jobb och säger att jag kommer lite senare, sen ringer räddningstjänsen och frågar om jag känner en mormor och 2 barn, ja och då säger han att de är påväg till csk i ambulans och att de är vakna och undrar om jag kan försöka få tag i pappa och min syster (barnens mamma) får tag i pappa och ringer till jobb och säger att jag inte kommer (Var VÄLDIGT CHOCKAD, så hur mycket hon fattade vet jag inte) min jättesnälla chef fixar ett intern nummer till min systers jobb (VC är ju som det är att ringa till), men då hade polisen redan fått tag på min syster och bara sagt att barnen var vakna och INGET om mamma, pratade med min syster och berättade att sambon pratat med mamma och då lugnade hon sig lite. Vi åkte in till CSK och kom in på akutrummet där stod 3-4 personal kring varje, tog ett tag innan man förstod att allt var ok och inga större skador hade skett. MEN bilen åkte direkt till skroten! Min pappa som är deltidsbrandman och varit på många olycker har ALDRIG sett en lika skadad bil där utgången har varit såhär god.

artikel finns på kristianstadbladet.se

• Tant Groda

ja och då kan jag säga de bilderna är snälla.
    Barnen var ganska snabbt på benen och lekte när de var på avd, fast de är ju barn. mamma är lite nedstämd vilket jag verkligen förstår. Hon har ju dåligt samvete för barnen. Men som den lilla sa mormor krockar bättre än mamma

• Tant Groda

maniok: det är hon inte hos oss heller. tror säkert att det rullade någrar trårar hos våra ssk eller någrar, massor

Ja det känns skönt att det gick som det gick, man förstår inte hur det kunnat gått så bra med hur bilen såg ut. Tycker att ni har ett väldigt bra bemötande på csk, träffade inte en enda surtant (förutom en i reseptionen), riktigt proffigt hela vägen!

Den lilla sa iaf att mormor krockar bättre än mamma

• Tant Groda

Godmorgon!
    Vad konstigt det kändes att inte ha en hund att gå ut med.
    Vad ska ni hitta på för skoj idag?
    Jag ska jobba och antar att de flesta av er oxå gör det. Imorgon har vi utbildningsdag på jobbet, ska bli ganska intressant, mycket skulle handla om kommunikation och persinlogheter

• Tant Groda

maniok: vilken hund ni verkar ha! Vi hade oxå en rymmande hund men han hoppade inte över staket åtminstonde.
    hoppas du blir bättre snart!

• Tant Groda

Det kan det säkert vara, de vill ju gärna testa gränser och försöka bestämma

Jisses vad vår katt är trött idag, sambon är oxå sjukt trött...har nog hållt de vakna HELA natten!!!

• Tant Groda

maniok: nädå inte ett dugg men jag snarkar och sen har jag uppehåll!
    Har en knuta som trycker mot luftröret

• Tant Groda

själv är jag ledig idag, men ska jobba helgen!
    Idag får vi vårt bord. Det skulle ta 2 veckor men tog 4 plus att när vi var inne och frågade om det så låg pappret bland utlämnade bord...känns bra!

• Tant Groda

serien heter bombay, ett ganska rubust bord, i mörkt brunt, ser ut som stora bräder som är ihopaspikade (med stora svarta spikar)

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!