Inlägg från: Sofiech78 |Visa alla inlägg
  • Sofiech78

Vänner i kristianstadområdet!

Hej!

Får jag vara med? Jag kommer från Kristianstad, flyttade tyvärr därifrån för...snart fyra år sedan... men saknar stan och är hemma så ofta jag kan! Har mamma, pappa, brossan och resten av släkten kvar där.

• Sofiech78

Edvina82: Tack så mycket! Jag bor i Halmstad, flyttade hit pga jobb uppvuxen i Öllsjö. Men sambon och jag diskuterar att någon gång kommer vi nog hem igen, eller jag kommer hem, han är från småland.

• Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-16 21:20:38 följande:

Sofie: okej! Jag hade nog aldrig trivs utanför skåne, inte en längre period iaf...men det är jag det. Halmstad är väl en rätt fin stad?
    Jag trodde samma sak innan, Skåne är ju bäst. Men jag trivs faktiskt rätt så bra här uppe. Tycker emellertid att det är lite väl långt hem til föräldrarna. Men skåning som man är så har jag behållt tandläkare och bank i Kristianstad och jobbar faktiskt i skåne, Båstad.
    Halmstad är fint men det är lite svårt att komma i kontakt med människorna här. Av de vänner jag har här är enbart en från Halmstad resten är inflyttade....men vi håller ihop, vi inflyttade.
  • Sofiech78

sofflan82 skrev 2009-02-16 21:26:35 följande:

Jag som håller på att vänja mig vid skåne... hehe. Nää, men det är fint att bo här, det är bara så långt till familjen och vännerna!
    Ja...så kan det vara Men hemma är ju alltid bäst eller hur? Spelar ju ingen roll varifrån man kommer så är hemstaden oftast det bästa.
  • Sofiech78

Sofflan82: snokade lite på din sida...9/2?? hur gick det om man får fråga? Behöver inte svara om du inte vill! Själv har jag BIM 24/2 och håller tummarna som bara den

• Sofiech78

Solstrålen 82 skrev 2009-02-17 08:48:54 följande:

Välkommen Sofiech78! Känner ni av när ni har ägglossning, typ ont som vid mensvärk fast lite lindrigare? Har precis slutat med pillerna, håller tummarna att mensen kommer regelbundet (tyvärr mitt i semestern...) och sen är det bara att köra på :) Vad tror ni thailändarna säger om man tar en snabbis med sambon på flygplatstoaletten ? Flyger hem mitt i ägglossningen...
    Tack!
    Jag känner av min ÄL som in i bombens...faktiskt rätt bra...så han man koll!
    Bara att köra på...på hemresan alltså...vad gör man inte för att befolka världen då är alla medel tillåtna...nåja kanske inte alla, men helt klart flygplanstoaletten.
  • Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-16 23:24:57 följande:

sofie: det är nog ¨så att alla "inflyttade" tycker att de "inbodda" är svåra att komma i kontakt med, har själv tyckt att kristianstadborna är ett trevligt men märkligt folk nåja jag trivs ju så jag borde med andra ord oxå vara rätt märklig.Ja någon gång är det våran tur att gå med stora magar, vi får hålla tummarna för att det är vår tur snart...
    Ja så är det säkert...när det gäller båda sakerna
  • Sofiech78

Måste fråga, har någon av er träffats IRL? Tänk om ni träffas en gång på fika på stan och så visar det sig att det är tjejen du alltid hälsar på, på bussen eller grannen till dina föräldrar eller något liknande...lite roligt är det faktiskt...eller?!

• Sofiech78

Mikah skrev 2009-02-17 17:44:37 följande:

Nej jag har inte träffat någon vad jag vet. Välkommen hit Sofiech78.
    Tack så mycket! En mycket trevlig grupp den här! Har försökt skriva i andra men blir liksom ignorerad om man inte har varit med från början...men här har jag blivit så välkomnad så!
  • Sofiech78

sofflan82 skrev 2009-02-18 18:11:42 följande:

Jag är väldigt avundsjuk på att dig solstrålen! Jag vill också åka utomlands.. Det är ju så kallt här! Håller helt med om att det är bra att ha med sig lite dit och mer med sig hem... ;)
    Ja vad skönt det hade varit att få komma till solen...men jag stannar nog hemma ändå..sambon kommer på fredag har inte sett honom på två veckor.
  • Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-18 21:38:11 följande:

solstrålen: Ja vi får hoppas på det!Dock har jag fått uppleva att det där med att tillverka barn inte är så lätt som man lärde sig i skolan
    Precis! Man har skyddat sig med p-piller i 10 år och varit rädd för att bli gravid...eller ja jag har faktiskt velat bli gravdi dessa år men ändå ätit p-piller eftersom den bättre hälften inte ville ha barn då. Nu vill vi och nu går det inte....inte så lätt som man trodde iallafall.
    Ni får alla ha en trevlig helg, jag kommer troligtvis inte vara online eftersom sambon kommer hem....4 veckor sedan han var hemma sist!
  • Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-20 15:44:34 följande:

sofie: vad gör din sambo eftersom han är borta så mycket!Vi tänkte börja "försöka" igen lite lugnt, ta det lite som det kommer, dock blev min mens helt hysterisk bara vi pratade om det och blev hel knas igen...suck suck suck...vi får se hur det går
    Han jobbar i Oslo, började jobba där strax efter jag hade slutat med pillerna. Han har mycket krävande jobb som gör att han inte orkar och kan komma hem så ofta...tyvärr. Men ikväll kommer han

Jag har slutat med mina piller förr...jag gick då tre eller fyra månader mellan mensen eller ibland bara 15 dagar, mycket oregelbunden m a o. Tog lite tester som inte var bra alls och fick börja med pillerna igen. Men efter lite (mycket tjat tycker sambon) fick jag honom att inse att det kan ta tid och jag slutade med pillerna igen (ungefär ett år efter att jag hade börjat med dem igen). Och helt plötsligt blev cykeln normal...fattar ingenting, jag har nu en cykel på 28-30 dagar ÄL exakt på dag 14...tror det har att göra med mina vitamintabletter...började den dagen jag slutade med pillerna käka Vitamineral kvinna eftersom jag vill bygga upp folsyran i kroppen och helt plötsligt så har jag en normal cykel
  • Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-20 23:29:29 följande:

Det är det jag kanske borde göra, äta lite vitaminer för att mensen ska vara lite normal.Denna gången kom den tidigare och är en varannandag mens, det kommer lite och har noll mnesvärk. Det är så man vill gråta.Ska skicka sambon att köpa vitaminer nu!!!
    Jag vet inte om tabletterna har någon betydelse för cykeln...de har det iallafall inte enligt min gyn. Hon sa snarare att folsyra kan vara bra för äggkvaliteten, men man vet inte. Jag har att för mig att eftersom jag hade så oreglebunden mens och pärlbandsliknande äggstockar förra gången jag slutade med piller så tror jag helt klart att tabletterna har hjälpt mig. Visst äggkvaliteten har kanske gjort sitt...anledning till att jag inte fick mens innan var kanske för att äggen var så dåliga att kroppen inte ville släppa dem ifrån sig utan de bara lades på hög och inget hände. När jag sedan börjae med pillerna igen tillbakabildades de och sedan slutade jag igen och då var det så bra kvalitet att kroppen sa ok, släpp dem nu. Det rä så jag tror och tänker kring det! LÅter det inte rimligt?

Min bästa vän nu är iallafall Vitamineral Kvinna!
  • Sofiech78

sofflan82 skrev 2009-02-23 19:42:14 följande:

Halloj allihop! Ser att ni haft en trevlig helg!? Maniok: vad tråkigt med mensen, men du ska se att det kommer när det är dax för det! De väntar ju bara så att det ska bli rätt ägg och spermie så ni får ett underbart syskon! Själv har jag vart i sthlm i helgen och träffat kompisar och vart på konsert! Haft en underbar helg! Min bästa vän är ju som sagt gravid och det blev mycket bebis prat och så. Var och köpte ett presentkort på babyland till henne och jag och min syster gick och provkörde barnvagnar och drömde oss bort....
    Vad härligt att få provköra vagnar...varje gång jag går förbi en bebisaffär så får jag så långa ögon och bara ler.
    bebisaffär...heter det så...låter ju lite skumt, låter ju som om man kan gå dit in och köpa sin bebis...
  • Sofiech78

Maniok skrev 2009-02-23 20:43:07 följande:

Sofflan82: Låter som du haft en trevlig helg. =) Alltid kul att drömma sig bort. Du har rätt...rätt tillfälle kommer när det vill sig. Så det e bara att vänta o se, kanske ett vårbarn iaf. =)Själv försöker jag sluta röka, så sambon har fått stå ut med mitt humör i helgen. Jag somnade igår och var sur på han för att han tvunget ska snusa när han lägger sig i sängen. Drömde sedan att han lämnade mig. När jag vaknade kändes det tomt. Sambon hade åkt till jobbet och jag pussade honom inte ens godnatt eller sa hejdå. Har haft lite smått ångest idag, men det känns bra nu när jag pratat med honom på telefon. Nu bara längtar jag efter honom...Sofiech78: Hej på dig! Har glömt att säga välkommen hit till dig! Roligt med fler. =)
    TACK! Det är ett härligt gäng det här! Jag känner mig verkligen välkommen
  • Sofiech78

Sambon kommer hem den här helgen också ...ska mysa med paj och till efterrätt semlor...MUMS.

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!