nekad snitt,vad gör jag nu?
angelfransson: du måste vara en av dom smartaste personerna på jorden,tack gode gud för såna som dig!
kan du följa med mig till läkaren,kanske?
angelfransson: du måste vara en av dom smartaste personerna på jorden,tack gode gud för såna som dig!
kan du följa med mig till läkaren,kanske?
jag bor i nyköping.
Jag ska bli uppringd av auroraBM idag,varken min vanliga BM eller patientnämnden har ringt tillbaka till mig som de lovade...bra va?
jag tänker fortsätta vägra föda vag,och så får det bära eller brista.Hamnar jag på en förlossningsavdelning som jag mår idag så kommer det gå åt helvete.
Läkaren får helt enkelt ta med i bedömningarna att en förlossningsdepression/psykos är en stor risk i detta fallet och tycker hon ändå att det är bättre än ett sectio så fine.
Inte mycket jag kan göra då,liksom.(hoppas bara att hon fattar att hon personligen kommer att få stå till svars den dagen hon har drivit detta för långt, då finns det ju ingenting hon kan skylla ifrån sig på!)
alltså....om jag ska byta läkare får jag söka mig till ett annat sjukhus i detta länet.Än så länge är jag så arg att jag vill fortsätta kämpa mot denna läkaren så att hon kanske ev.får in i sin skalle VAD exakt det är hon håller på med.
Det har blivit lite av ett "mission" för mig att henne att förstå.
min man pratar med BM just nu och tydligen ska vi få en ny tid till läkaren i veckan.
Hon hade visst pratat med henne...håll tummarna för oss!!!
hihi...jag överlåter det här till min man istället,fan vilken tur att jag har honom.
BM som ringde sa att de hade försökt få tag i oss redan igår(??) för att säga att vi har fått tid till läkaren igen på tisdag redan.BM pratade även om att om det var så att vi fick snittet beviljat "-redan då" skulle vi höra av oss igen till henne så fort som möjligt om vi behövde få mer info eller om vi bara ville prata...fan,tänk om det går vägen nu iaf?
tjoh,hon beviljade snittet utan att ens ifrågasätta nåt idag!!!!
jag är så jävla lättad nu, jag bara grät igenom hela mötet, min man fick ta över samtalet...som jag misstänkte.
hon sa bara att "ibland blir det såhär och då är det inget annat att göra än att bevilja ett snitt."
totalt supersympatisk och genomtrevlig,min kompis misstänker att hon är periodare.(eller schizofren?)
jag kommer att få hem ett brev med snitt-tiden,men det blir under vecka 8 iaf. tre veckor kvar bara ju!
Tack så JÄKLA mycket allihop för erat stöd, jag hade fan gått under om det inte var för er!
puss på er!
tacktack!
jag är helt överlycklig och helt stört lättad!
idag ska jag fira.
med ett par nya jeans.
(som jag ändå aldrig någonsin kommer kunnna ha,men dom kommer iaf vara fina i min garderob!)
nån som har nåt tips om vad man behöver ha med sig till sjukan när man blir snittad?
får man ha linser under op?
jag kan ju ingenting om det praktiska,har aldrig op´ats förut.
BeiBei: men då måste man väl sätta katetern i själva op-salen?
innebär inte det risk för "osteril miljö" liksom?
som du säger kommer ju jag också få komma på förberedande samtal dagen innan,får fråga lite mer där...
usse: haha,ja..det är ju lite som att välja mellan pest eller kolera,snitt eller vaginal förlossning...jag längtar inte direkt efter att få magen uppskuren,men jag längtar tillräckligt efter min bäbis så jag får bita ihop.
Hellre ett ont op-sår än post partum depression.:-/
bäbis kommer den 23,fick datum idag!
sessan2: *viskar* har du inte läst tråden?
Nyköping.
angelfransson hade nog blandat ihop städerna lite.
AnneSophie: (jag förstår precis vad du menar. )
aaaah,bara 9 dagar kvar nu,hur får man tiden att gåååå?!
hoho,nu är hon här!!!
I måndags kom världens finaste lilla Stella!
Snittet gick hur bra som helst,jag fick ha henne hos mig hela tiden och jag mår som en prinsessa.
Känner inte av snittet alls och blöder inte ens längre.
Tänk så bra man kan ha det!