• Bei Bei

nekad snitt,vad gör jag nu?

Ge dig inte, gå vidare med det!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Ring pat.nämnden! Du har ju svaret själv LYCKA TILL!

bubbli skrev 2009-01-29 09:25:19 följande:
    hur fasiken byter man läkare om läkaren som nekat mig är klinikchefen? jag funderar på att ringa pat.nämnden bara för att höra hur jag ska ta mig vidare med det här,när tillochmed BM ställer sig frågande inför hennes beslut kan jag inte annat än undra om hon har fått en psykos eller nåt. Det kan inte vara farligare med ett snitt än att föda vag.mot sin vilja,jag kommer inte ens att kunna ta mig till förlossningsavdelningen om värkarna sätter igång.
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Håller också tummarna för dig idag TS. Hoppas du får ditt snitt beviljat!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Gud vad glad jag blir! HÄRLIGT att hon ändrade sig och att du fick sista veckorna av graviditeten i lugn och ro nu. Stort lycka till och om du vill fråga något om snitt så kanske jag kan svara. Är snittad två gånger.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Höga trosor och mjuka byxor som antingen sitter väldigt löst med bred resår eller mammabyxor som går upp på magen. Inte skönt att ha något som sitter åt i bikinilinjen (där de lägger snittet)

Jag bad om att få sätta in katetern efter bedövningen tagit, tyckte det känddes läskigt att de skulle ned där och rota och då ville jag inte behöva känna det. Var rädd för att det skulle göra ont, men det gör det inte för under mitt akuta snitt (1:a planerat andra akut) glömde jag be om det och det kändes knappt... Men jag vet att en del tycker det är obehagligt.

Vet inte om man kan ha linser, men du ska på förberedande samtal med både BM som ska vara med under snittet och du får prata med kirurgen och narkosläkaren (fick jag iallafall inför mitt planerade)

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

TS: Uppdatera trådstarten så kanske fler inte missar att du fått ditt snitt

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

Grattis till lilla Stella! Härligt att allt gick så bra och att du redan repat dig otroligt snabbt.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?